Liigu edasi põhisisu juurde

Päise viited

  • Ligipääsetavus
  • Abi
  • Kontaktid
  • Sisene eSTATi
  • EST
  • ENG
Avaleht

Põhinavigatsioon

  • Avasta statistikat
    • Andmebaas
    • Põhinäitajad
    • Valdkonnad
    • Piirkonnad
    • Rakendused
    • Ruumiandmed
    • Uudised
    • Väljaanded
    • Loendused
    • Andmekirjaoskus
    • Küsi statistikat
    • Metoodika ja kvaliteet
    • Eksperimentaalstatistika
    • Kiirstatistika
  • Esita andmeid
    • Sisene eSTATi
    • Andmete esitamisest
    • Kontrolli esitamise kohustust
    • Esitamise tähtajad
    • Küsimustikud
    • Klassifikaatorid
  • Statistikaamet
    • Meist
    • Tule meile tööle
    • Kalender
    • Koolitused
    • Uudiskiri
    • Andmehaldus
    • Tarkvaraarendajale
    • Dokumendiregister
    • Andmekaitse
    • Kontakt
  • Rahvaloendus

Põhinavigatsioon

  • Avasta statistikat
    • Andmebaas
    • Põhinäitajad
      • Eesti majanduse põhinäitajad
    • Valdkonnad
      • Majandus
        • Ehitus
        • Ettevõtete majandusnäitajad
        • Majandusüksused
        • Sisekaubandus
        • Teenindus
        • Tööstus
        • Turism, majutus ja toitlustus
        • Väliskaubandus
          • Kaupade eksport
          • Kaupade import
          • Teenuste eksport
          • Teenuste import
      • Rahandus
        • Rahvamajanduse arvepidamine
          • SKP reaalkasv (aheldatud väärtus)
        • Hinnad
          • Ehitushinnaindeks
          • Tarbijahinnaindeks
          • Tööstustoodangu tootjahinnaindeks
        • Valitsemissektori rahandus
          • Ülemäärase eelarvepuudujäägi menetlus (EDP)
        • Pangandus ja finantsturud
        • Kindlustus
      • Energia ja transport
        • Energeetika
        • Transport
      • Infotehnoloogia, innovatsioon ja teadus-arendustegevus
        • Info- ja kommunikatsiooni-tehnoloogia
        • Innovatsioon
        • Teadus- ja arendustegevus
      • Keskkond
        • Jäätmed ja ringmajandus
        • Kliima
        • Õhk
        • Materjali- ja energiatõhusus
        • Rohemajandus
        • Mets
        • Keskkonnakaitse rahastamine
        • Elurikkuse kaitse ja maakasutus
        • Vesi
      • Tööelu
        • Palk ja tööjõukulu
          • Keskmine brutokuupalk
          • Palgalõhe
        • Sissetulek
        • Tööelu kvaliteet
        • Tööõnnetused
        • Tööturg
          • Mida näitavad töötuse andmed?
          • Tööhõive määr
          • Töötuse määr
      • Põllumajandus ja kalandus
        • Põllumajandus
        • Põllumajandus ja keskkond
        • Kalandus
      • Kultuur
        • Film ja kino
        • Muuseumid
        • Muusika
        • Raamatukogud ja raamatud
        • Rahvakultuur
        • Sport
        • Teater
        • Televisioon ja raadio
      • Heaolu
        • Lapsed
        • Noored
        • Ajakasutus
        • Leibkonnad
        • Lõimumine
        • Õigus ja turvalisus
        • Sotsiaalne kaitse
        • Sotsiaalne tõrjutus ja vaesus
          • Absoluutne vaesus
          • Arvestuslik elatusmiinimum
          • Suhteline vaesus
        • Tervis
          • Oodatav eluiga
          • Tervena elada jäänud aastad
      • Rahvastik
        • Rahvaarv
        • Rahvastikuprognoos
        • Abielud ja lahutused
        • Ränne
        • Sünnid
        • Surmad
      • Haridus
        • Alusharidus
        • Huviharidus
        • Kutseharidus
        • Kõrgharidus
        • Üldharidus
      • Säästev areng
        • 1. Majanduslik toimetulek
        • 2. Toiduga kindlustatus
        • 3. Tervis ja heaolu
        • 4. Kvaliteetne haridus
        • 5. Sooline võrdõiguslikkus
        • 6. Puhas vesi ja sanitaaria
        • 7. Jätkusuutlik energia
        • 8. Tööhõive ja jätkusuutlik majandus
        • 9. Jätkusuutlik taristu, tööstus ja innovatsioon
        • 10. Ebavõrdsuse vähendamine
        • 11. Jätkusuutlikud linnad ja asumid
        • 12. Säästev tootmine ja tarbimine
        • 13. Kliimamuutusega kohanemise meetmed
        • 14. Ookeanid ja mereressursid
        • 15. Maa ökosüsteemid
        • 16. Rahumeelsed ja kaasavad institutsioonid
        • 17. Üleilmne koostöö
        • 18. Kultuuriruumi elujõulisus
    • Piirkonnad
    • Rakendused
    • Ruumiandmed
    • Uudised
    • Väljaanded
      • Eurostati väljaanded
      • Uuringute kokkuvõtted
    • Loendused
      • Rahvaloendus 2021
        • Rahvaloendustest Eestis
        • 2011. aasta rahva ja eluruumide loendus
          • Eluruumi- ja leibkonnaankeet
          • Isikuankeet
          • Mõisted
        • 2000. aasta rahva ja eluruumide loendus
          • Mõisted
      • Põllumajandusloendus 2020
    • Andmekirjaoskus
      • Küsimus24
    • Küsi statistikat
      • Tellimustöö
      • Konfidentsiaalsete andmete kasutamine teaduslikul eesmärgil
    • Metoodika ja kvaliteet
      • Statistikatööd
      • ESMS metaandmed
      • Metoodika
    • Eksperimentaalstatistika
      • Ajateenistuse läbinute tööturuseisundi analüüs
      • Õpetajate elukaar aastatel 2015–2022
    • Kiirstatistika
      • Ettevõtete kiirstatistika
      • Tööturu kiirstatistika
      • Rohepöörde trendid
      • Ukrainlased Eesti tööturul
      • Surmade kiirstatistika
      • Liikuvusanalüüs, 2019–2020
      • Tööturu kiirstatistika, 2019–2020
      • Ettevõtete kiirstatistika, 2019–2020
        • Ettevõtete käive
        • Ettevõtete tööjõukulud
  • Esita andmeid
    • Sisene eSTATi
    • Andmete esitamisest
      • Ettevõtete uuringud
        • Uus iseteenindus
        • Eesti majanduse tegevusalade klassifikaator (EMTAK)
        • EKOMAR
        • Intrastat
        • Põllumajanduse struktuuriuuring 2023
        • Taimekasvatuse uuring
        • Majandusüksuste klassifitseerimise abiinfo
        • Andmete esitamisest töötamise registrisse
      • Isiku-uuringud
        • 2025 uuringute ajakava
      • Hindade registreerimine
    • Kontrolli esitamise kohustust
    • Esitamise tähtajad
    • Küsimustikud
    • Klassifikaatorid
  • Statistikaamet
    • Meist
      • Riiklik statistika ja Euroopa statistika
      • Strateegia
        • Arengukava
        • Riikliku statistika levitamise põhimõtted
        • Andmehalduse juhtimise tegevuskava
        • Kvaliteedipoliitika
        • Personalipoliitika
      • Struktuur
      • Aastaaruanded
      • Õigusaktid
        • Loendused
      • Rahvusvaheline koostöö
        • Euroopa Liidu grantidest rahastatud projektid
        • Eesti 2021. aasta eksperthindamine
      • Tarbijauuringud
      • Riigihanked
      • Statistikanõukogu
        • Statistikanõukogu koosseis
      • Lobitegevus
      • Eesti statistika ajalugu
        • 100 aastat Eesti statistikat
        • Postmark
      • Albert Pulleritsu preemia
        • Laureaadid
      • Konkurss "Andmepärl"
        • Konkursi "Andmepärl" võitjad
        • Tutvu "Andmepärl 2024" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2023" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2022" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2021" töödega
      • Struktuurfondide toetatud projektid
        • Innofondi projekt
    • Tule meile tööle
      • Palgaandmed
      • Tule meile praktikale
    • Kalender
    • Koolitused
      • Toimunud koolitused
      • Tulevased koolitused
    • Uudiskiri
    • Andmehaldus
      • Andmehalduse põhimõtted
      • Andmehalduse teenused
      • Andmehalduse mõisted
    • Tarkvaraarendajale
      • Andmepõhine aruandlus
    • Dokumendiregister
    • Andmekaitse
    • Kontakt
  • Rahvaloendus
  • EST
  • ENG

Päise viited

  • Ligipääsetavus
  • Abi
  • Kontaktid
  • Sisene eSTATi

Leivapuru

  1. Avaleht
  2. Metoodika ja kvaliteet
  3. ESMS metaandmed
  4. Piirkondlik areng

Piirkondlik areng

1. Kontaktandmed
1.1. Organisatsioon

Statistikaamet

1.2. Kontaktisiku struktuuriüksus

Riikliku statistika koostöö tiim

1.3. Kontaktisiku nimi

Greta Tischler

1.4. Kontaktisiku ametinimetus

Analüütik

1.5. Postiaadress

Vabaduse plats 2, 71020 Viljandi

1.6. E-posti aadress

greta.tischler [at] stat.ee

1.7. Telefon

5107161

2. Metaandmete uuendamine
2.1. Metaandmed viimati kinnitatud

27/03/2025

2.2. Metaandmed viimati uuendatud

27/03/2025

3. Statistika esitus
3.1. Andmete kirjeldus

Statistikatöö sisaldab andmeid, mille põhjal on võimalik välja töötada regionaalarengu strateegiaid kohalikul ja riigi tasandil, samuti saab nende põhjal kavandada regionaalset arendustööd ning jälgida regionaalpoliitika mõju.

3.2. Kasutatud klassifikaatorid

Eesti haldus- ja asustusjaotuse klassifikaator (EHAK)

Eesti piirkondlike üksuste statistiline klassifikaator (EPS)

3.3. Sektorite kaetus

Valitsemissektori rahandus (tabelid RR300, RR302, RR306)

3.4. Mõisted ja määratlused

Statistikatöö põhimõiste on piirkondlik statistika. Piirkondade määratlemisel on aluseks Eesti territooriumi haldusjaotuse seadus, mille järgi jaguneb Eesti territoorium haldusüksusteks ja asustusüksusteks. Haldusüksused on maakonnad, linnad ja vallad. Vald ja linn jagunevad asustusüksusteks. Asustusüksused on asulad, milleks on linnad, külad, alevikud ja alevid.

3.5. Statistiline üksus

Avaldatakse mitmesugust statistikat omavalitsusüksuste, maakondade ja Eesti piirkondlike üksuste statistilise klassifikaatori (EPS) piirkondade kohta. Osa näitajate puhul on võimalikud töötlused ka väiksemate piirkondade kohta, näiteks brutotulu kandis või linnaosas.

3.6. Statistiline üldkogum

Ei ole rakendatav

FREIM

Ei ole rakendatav

3.7. Vaadeldav piirkond

Kogu Eesti

Piirkondlikud üksused

Omavalitsusüksused

Maakonnad

Linnaline asustuspiirkond, väikelinnaline asustuspiirkond, maaline asustuspiirkond

3.8. Ajaline kaetus

2013–… (tabelid RR300, RR302, RR306, ST004)

2017–… (tabelid RV063U, RV06U)

2018–… (tabelid TT064, TT065, TT066)

3.9. Baasperiood

Ei ole rakendatav

4. Mõõtühik

Mõõtühik vastavalt näitajale (kohalik eelarve eurodes jne)

5. Vaatlusperiood

Aasta

Kuu

Kvartal

6. Õiguslik alus
6.1. Õigusaktid ja muud kokkulepped

OTSEKOHALDUVAD ÕIGUSAKTID

Euroopa parlamendi ja nõukogu määrus (EÜ) nr 1059/2003, 26. mai 2003, millega kehtestatakse ühine statistiliste territoriaalüksuste liigitus (NUTS)

MUUD ÕIGUSAKTID

Riikliku statistika seadus

MUUD KOKKULEPPED

Euroopa Liidu Statistikaamet (Eurostat)

7. Konfidentsiaalsus
7.1. Konfidentsiaalsuspoliitika

Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 32, 34, 35 ja 38 sätestatud nõuetest.

7.2. Konfidentsiaalsete andmete käitlemine

Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 34 ja 35 sätestatud nõuetest.

Konfidentsiaalsete andmete käitlemise põhimõtted on leitavad siit.

8. Avaldamispõhimõtted
8.1. Avaldamiskalender

Statistika avaldamise aegadest teavitab avaldamiskalender, mis on tarbijale kättesaadav veebilehel. Iga aasta 1. oktoobril avaldatakse avaldamiskalendris järgmise aasta statistika andmebaasi, pressiteadete, IMFi põhinäitajate ja väljaannete avaldamise ajad (väljaannete puhul ilmumiskuu).

8.2. Juurdepääs avaldamiskalendrile

Kalender

8.3. Tarbijate juurdepääs

Kõigile tarbijatele on tagatud võrdne ligipääs riiklikule statistikale: riikliku statistika avaldamise ajad teatatakse ette ja ühelegi tarbijakategooriale (sh Eurostat, valitsusasutused ja massimeedia) ei võimaldata riiklikule statistikale juurdepääsu enne teisi kasutajaid. Riikliku statistika esmaavaldamise koht on statistika andmebaas. Juhul kui avaldatakse ka pressiteade, ilmub see samal ajal andmete esmaavaldamisega andmebaasis. Avaldamiskalendris väljakuulutatud kuupäeval on riiklik statistika veebilehel kättesaadav kell 8.00.

9. Levitamissagedus

Aasta

Kvartal

Kuu

10. Kättesaadavus
10.1. Pressiteated

Ei avaldata

10.2. Väljaanded

Ei avaldata

10.3. Andmebaas

Andmed avaldatakse statistika andmebaasis https://andmed.stat.ee/et/stat valdkonna „Majandus / Rahandus / Valitsemissektori rahandus / Kohalike omavalitsuste eelarve“ tabelites RR300, RR302 ja RR306,

valdkonna „Rahvastik / Rahvastikunäitajad ja koosseis / Demograafilised põhinäitajad“ tabelites:

RV063U: Ülalpeetavate määr piirkonna/haldusüksuse järgi, 1. jaanuar, haldusjaotus seisuga 01.01.2018

RV06U: Demograafiline tööturusurveindeks piirkonna/haldusüksuse järgi, 1. jaanuar, haldusjaotus seisuga 01.01.2018,

valdkonna „Sotsiaalelu / Sissetulek“ tabelis:

ST004: Palgatöötaja kuu keskmine brutotulu ja brutotulu saajad piirkonna/haldusüksuse, soo ja vanuserühma järgi, haldusjaotus seisuga 01.01.2018,

valdkonna „Sotsiaalelu / Tööturg / Töötud / Lühiajastatistika“ tabelites:

TT064: Registreeritud töötud piirkonna/haldusüksuse järgi, haldusjaotus seisuga 01.01.2018 (kuud)

TT065: Registreeritud töötud piirkonna/haldusüksuse, soo ja vanuserühma järgi, haldusjaotus seisuga 01.01.2018 (kuud)

TT066: Registreeritud töötud piirkonna/maakonna ja haridustaseme järgi, haldusjaotus seisuga 01.01.2018 (kuud),

ning valdkonna „Sotsiaalelu / Sotsiaalne kaitse / Sotsiaalabi / Toimetulekutoetused“ tabelites SK410, SK430 ja SK440.

10.4. Juurdepääs üksikandmetele

Ei ole rakendatav

10.5. Muu levitamine

Juhtimislaud

10.6. Metoodikadokumendid

Puuduvad

10.7. Kvaliteedidokumendid

Puuduvad

11. Kvaliteedijuhtimine
11.1. Kvaliteedi tagamine

Statistikaametis on protsesside ja toodete kvaliteedi tagamiseks rakendatud EFQMi täiuslikkusmudelit ja Euroopa statistika tegevusjuhist ning sellega seotud Euroopa statistikasüsteemi kvaliteedi tagamise raamistikku ESS QAF. Samuti lähtutakse riikliku statistika seaduse § 7 „Riikliku statistika tegemise põhimõtted ja kvaliteedikriteeriumid“ nõuetest.

11.2. Kvaliteedi hindamine

Statistikaametis tehakse statistikatöid rahvusvahelise mudeli põhiselt (Generic Statistical Business Process Model – GSBPM). Statistikatööde lõppetapp on GSBPMi järgi üldine hindamine, milleks vajalikku teavet toodetakse igas etapis või alamprotsessis ning see võib esineda mitmel kujul, nt tagasiside kasutajatelt, protsessiga seotud metaandmed, tootmismõõdikud ja töötajate soovitused/nõuanded. Selle teabe põhjal koostatakse hindamisaruanne, mis toob välja kõik statistikatöö versiooniga seotud kvaliteediprobleemid ja annab sisendi parendustegevusteks.

12. Asjakohasus
12.1. Tarbijate vajadused

Rahandusministeerium

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Sotsiaalministeerium

Maaeluministeerium

Keskkonnaministeerium

Päästeamet

Maksu- ja Tolliamet

Maa-amet

Eesti Töötukassa

Ehitisregister

Kohalikud omavalitsused

Eesti Linnade ja Valdade Liit

12.2. Tarbijate rahulolu

Alates 1996. aastast korraldab Statistikaamet maine ja tarbijarahulolu uuringuid. Kõik tulemused on kättesaadavad Statistikaameti kodulehel rubriigis Tarbijauuringud.

12.3. Täielikkus

Vastab reeglitele

13. Täpsus ja usaldusväärsus
13.1. Üldine täpsus

Lähteandmete täpsust kontrollitakse.

13.2. Valikuviga

Ei ole rakendatav

13.3. Valikust sõltumatu viga

Eurostat ja riiklikud statistikaametid püüavad vähendada valikust sõltumatuid vigu, täiustades pidevalt metoodikaid ja uuringuprotsessi, nt võttes kasutusele arvutipõhise hinnaandmete kogumise, mis aitab vältida kodeerimis- ja trükivigu.

14. Ajakohasus ja õigeaegsus
14.1. Ajakohasus

Andmete avaldamine toimub vastavalt avaldamiskalendris kavandatule.

14.2. Õigeaegsus

Andmed on avaldatud avaldamiskalendris väljakuulutatud ajal.

15. Võrreldavus ja sidusus
15.1. Geograafiline võrreldavus

Andmed on Eestis geograafiliselt võrreldavad juhul, kui haldusüksuse piirid ei ole muutunud (vt selgitust ajalise võrreldavuse osas).

15.2. Ajaline võrreldavus

2017. aasta haldusreform katkestas omavalitsusüksuste aegread, sest omavalitsusüksuste piiride muudatusi oli väga palju. Andmebaasi kasutades on oluline jälgida, mis seisuga on esitatud haldusjaotus. Statistika omavalitsusüksuste kohta omavalitsusüksuste piirides peale haldusreformi on ajaliselt võrreldav.

Statistikaamet on 34 näitaja puhul teinud tagasiulatuva arvestuse omavalitsusüksuste uute piiridega. Nende näitajate ulatuses on võrreldav aegrida pikem (vastavalt konkreetsele näitajale). Võrreldav aegrida on pikem ka nende omavalitsusüksuste puhul, kus haldusreformi käigus haldusüksuse piirid ei muutunud (näiteks Tallinn ja Viljandi linn). Pikemate aegridade puhul on oluline näitajate arvutamisel järgida võimalikke metoodilisi muutuseid. Eelkõige rahvastikustatistika puhul, sest selles valdkonnas on metoodilised muutused olnud suhteliselt suured.

15.3. Valdkonnaülene sidusus

Statistikaameti (SA) palgastatistika ning Maksu- ja Tolliameti (MTA) palgatöötaja brutotulu andmed ei ole võrreldavad. Metoodikate vahel on kolm peamist erinevust.

1. Tasuliigid

SA avaldatav keskmine palk sisaldab järgmisi tasuliike: aja- ja tükitöötasu, puhkusetasu, mitterahaline ehk loonustasu, ebaregulaarsed preemiad ja lisatasud.

MTA ei avalda keskmist palka, vaid isiku kohta tehtud väljamakseid, mis on seotud töösuhtega. Näiteks ei sisalda MTA andmed erinevalt SA andmetest erisoodustusi.

2. Ajaline nihe

SA andmed on tekkepõhised, MTA andmed kassapõhised.

Tekkepõhise arvestuse puhul kajastatakse tehingud toimumise hetkel, hoolimata sellest, kas raha on liikunud; kassapõhise arvestuse puhul kajastatakse tehingud vastavalt raha laekumisele ehk siis, kui tulu- ja sotsiaalmaks on deklareeritud (deklaratsioon esitatakse, kui tasu välja makstakse). Seega on detsembris teenitud palk SA arvestuse kohaselt teenitud detsembris, ent MTA arvestuses teenitud jaanuaris, kui see välja makstakse.

3. Töötajate arv

SA keskmine brutokuupalk on taandatud täistööajaga töötajale, et oleks võimalik võrrelda palku tööaja pikkusest olenemata. Täistööajale taandatud töötajate keskmine arv arvutatakse järgmiselt: täistööajaga töötajate arv + osalise tööajaga töötajate arv arvestatud proportsionaalselt töötatud ajaga (näiteks kaks poole koormusega töötajat arvestatakse ühena). Brutokuupalkade kogusumma jagatakse täistööajale taandatud töötajate keskmise arvuga.

MTA võtab arvesse kõik isikud, kellele on tehtud väljamaksed, olenemata sellest, kas väljamakse on isikule tehtud täis- või osalise tööaja eest.

15.4. Sisemine sidusus

Andmed on sisemiselt sidusad. Välditud on sisult lähedaste andmete ühtemoodi nimetamist. Mõne näitaja puhul võivad erineda Eurostati ja Statistikaameti avaldatud andmed. Tegemist on metoodiliste probleemidega.

16. Kulud ja koormus

17. Andmete revisjon
17.1. Andmete revisjoni põhimõtted

Andmete revisjoni põhimõtted ja parandustest teavitamine on kirjeldatud Statistikaameti kodulehel rubriigis Riikliku statistika levitamise põhimõtted.

17.2. Andmete revisjoni praktika

Avaldatud andmeid võidakse revideerida metoodika täiustamisel, vigade ilmnemisel, uue või parema info laekumisel.

18. Statistiline töötlemine
18.1. Lähteandmed

UURINGUPÕHISED LÄHTEANDMED

Ei kasutata

ADMINISTRATIIVSED LÄHTEANDMED

Administratiivsetest allikatest saadakse järgmised haldusüksuste (maakond, linn ja vald) kohta käivad andmed:

Maksu- ja Tolliameti vormi TSD lisast 1 palgatöötajate kuu keskmine brutotulu

Rahandusministeeriumi saldoandmike infosüsteemist kohalike eelarvete põhitegevuse tulud ja kulud, sh füüsilise isiku tulumaksu laekumine kohaliku omavalitsuse eelarvesse, riigieelarve tasandus- ja toetusfond, põhivara soetuseks saadav sihtfinantseerimine, kohalike omavalitsuste netovõlakoormus

Sotsiaalministeeriumist toimetulekutoetused

Töötukassast registreeritud töötud

LÄHTEANDMED TEISTEST STATISTIKATÖÖDEST

Kasutatakse statistikatöö 30101 „Rahvastik“ andmeid.

18.2. Andmete kogumise sagedus

Kord aastas (tabelid RR300, RR302, RR306, RV063U, RV06U, SK410, SK430, SK440, ST004)

18.3. Andmete kogumine

Administratiivandmed saadakse X-tee, FTP-serveri ja e-posti kaudu.

18.4. Andmete valideerimine

Valideerimine sisaldab aritmeetilisi ja kvalitatiivseid kontrolle, sh võrdlust teiste andmetega.

18.5. Andmete koostamine

Kogutud andmed teisendatakse statistiliseks väljundiks. See sisaldab lisanäitajate arvutamist.

18.6. Korrigeerimine

Ei ole rakendatav

19. Märkused

Puuduvad

Kontaktid

+372 625 9300
stat [at] stat.ee

Liitu uudiskirjaga

Liitudes uudiskirjaga, nõustud meie privaatsustingimustega Statistikaameti privaatsustingimused

Andmekaitse

Andmekaitse
Küpsiste sätted
EL Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid