Liigu edasi põhisisu juurde

Päise viited

  • Ligipääsetavus
  • Abi
  • Kontaktid
  • Sisene eSTATi
  • EST
  • ENG
Avaleht

Põhinavigatsioon

  • Avasta statistikat
    • Andmebaas
    • Põhinäitajad
    • Valdkonnad
    • Piirkonnad
    • Rakendused
    • Ruumiandmed
    • Uudised
    • Väljaanded
    • Loendused
    • Andmekirjaoskus
    • Küsi statistikat
    • Metoodika ja kvaliteet
    • Eksperimentaalstatistika
    • Kiirstatistika
  • Esita andmeid
    • Sisene eSTATi
    • Andmete esitamisest
    • Kontrolli esitamise kohustust
    • Esitamise tähtajad
    • Küsimustikud
    • Klassifikaatorid
  • Statistikaamet
    • Meist
    • Tule meile tööle
    • Kalender
    • Koolitused
    • Uudiskiri
    • Andmehaldus
    • Tarkvaraarendajale
    • Dokumendiregister
    • Andmekaitse
    • Kontakt
  • Rahvaloendus

Põhinavigatsioon

  • Avasta statistikat
    • Andmebaas
    • Põhinäitajad
      • Eesti majanduse põhinäitajad
    • Valdkonnad
      • Majandus
        • Ehitus
        • Ettevõtete majandusnäitajad
        • Majandusüksused
        • Sisekaubandus
        • Teenindus
        • Tööstus
        • Turism, majutus ja toitlustus
        • Väliskaubandus
          • Kaupade eksport
          • Kaupade import
          • Teenuste eksport
          • Teenuste import
      • Rahandus
        • Rahvamajanduse arvepidamine
          • SKP reaalkasv (aheldatud väärtus)
        • Hinnad
          • Ehitushinnaindeks
          • Tarbijahinnaindeks
          • Tööstustoodangu tootjahinnaindeks
        • Valitsemissektori rahandus
          • Ülemäärase eelarvepuudujäägi menetlus (EDP)
        • Pangandus ja finantsturud
        • Kindlustus
      • Energia ja transport
        • Energeetika
        • Transport
      • Infotehnoloogia, innovatsioon ja teadus-arendustegevus
        • Info- ja kommunikatsiooni-tehnoloogia
        • Innovatsioon
        • Teadus- ja arendustegevus
      • Keskkond
        • Jäätmed ja ringmajandus
        • Kliima
        • Õhk
        • Materjali- ja energiatõhusus
        • Rohemajandus
        • Mets
        • Keskkonnakaitse rahastamine
        • Elurikkuse kaitse ja maakasutus
        • Vesi
      • Tööelu
        • Palk ja tööjõukulu
          • Keskmine brutokuupalk
          • Palgalõhe
        • Sissetulek
        • Tööelu kvaliteet
        • Tööõnnetused
        • Tööturg
          • Mida näitavad töötuse andmed?
          • Tööhõive määr
          • Töötuse määr
      • Põllumajandus ja kalandus
        • Põllumajandus
        • Põllumajandus ja keskkond
        • Kalandus
      • Kultuur
        • Film ja kino
        • Muuseumid
        • Muusika
        • Raamatukogud ja raamatud
        • Rahvakultuur
        • Sport
        • Teater
        • Televisioon ja raadio
      • Heaolu
        • Lapsed
        • Noored
        • Ajakasutus
        • Leibkonnad
        • Lõimumine
        • Õigus ja turvalisus
        • Sotsiaalne kaitse
        • Sotsiaalne tõrjutus ja vaesus
          • Absoluutne vaesus
          • Arvestuslik elatusmiinimum
          • Suhteline vaesus
        • Tervis
          • Oodatav eluiga
          • Tervena elada jäänud aastad
      • Rahvastik
        • Rahvaarv
        • Rahvastikuprognoos
        • Abielud ja lahutused
        • Ränne
        • Sünnid
        • Surmad
      • Haridus
        • Alusharidus
        • Huviharidus
        • Kutseharidus
        • Kõrgharidus
        • Üldharidus
      • Säästev areng
        • 1. Majanduslik toimetulek
        • 2. Toiduga kindlustatus
        • 3. Tervis ja heaolu
        • 4. Kvaliteetne haridus
        • 5. Sooline võrdõiguslikkus
        • 6. Puhas vesi ja sanitaaria
        • 7. Jätkusuutlik energia
        • 8. Tööhõive ja jätkusuutlik majandus
        • 9. Jätkusuutlik taristu, tööstus ja innovatsioon
        • 10. Ebavõrdsuse vähendamine
        • 11. Jätkusuutlikud linnad ja asumid
        • 12. Säästev tootmine ja tarbimine
        • 13. Kliimamuutusega kohanemise meetmed
        • 14. Ookeanid ja mereressursid
        • 15. Maa ökosüsteemid
        • 16. Rahumeelsed ja kaasavad institutsioonid
        • 17. Üleilmne koostöö
        • 18. Kultuuriruumi elujõulisus
    • Piirkonnad
    • Rakendused
    • Ruumiandmed
    • Uudised
    • Väljaanded
      • Eurostati väljaanded
      • Uuringute kokkuvõtted
    • Loendused
      • Rahvaloendus 2021
        • Rahvaloendustest Eestis
        • 2011. aasta rahva ja eluruumide loendus
          • Eluruumi- ja leibkonnaankeet
          • Isikuankeet
          • Mõisted
        • 2000. aasta rahva ja eluruumide loendus
          • Mõisted
      • Põllumajandusloendus 2020
    • Andmekirjaoskus
      • Küsimus24
    • Küsi statistikat
      • Tellimustöö
      • Konfidentsiaalsete andmete kasutamine teaduslikul eesmärgil
    • Metoodika ja kvaliteet
      • Statistikatööd
      • ESMS metaandmed
      • Metoodika
    • Eksperimentaalstatistika
      • Ajateenistuse läbinute tööturuseisundi analüüs
      • Õpetajate elukaar aastatel 2015–2022
    • Kiirstatistika
      • Ettevõtete kiirstatistika
      • Tööturu kiirstatistika
      • Rohepöörde trendid
      • Ukrainlased Eesti tööturul
      • Surmade kiirstatistika
      • Liikuvusanalüüs, 2019–2020
      • Tööturu kiirstatistika, 2019–2020
      • Ettevõtete kiirstatistika, 2019–2020
        • Ettevõtete käive
        • Ettevõtete tööjõukulud
  • Esita andmeid
    • Sisene eSTATi
    • Andmete esitamisest
      • Ettevõtete uuringud
        • Uus iseteenindus
        • Eesti majanduse tegevusalade klassifikaator (EMTAK)
        • EKOMAR
        • Intrastat
        • Põllumajanduse struktuuriuuring 2023
        • Taimekasvatuse uuring
        • Majandusüksuste klassifitseerimise abiinfo
        • Andmete esitamisest töötamise registrisse
      • Isiku-uuringud
        • 2025 uuringute ajakava
      • Hindade registreerimine
    • Kontrolli esitamise kohustust
    • Esitamise tähtajad
    • Küsimustikud
    • Klassifikaatorid
  • Statistikaamet
    • Meist
      • Riiklik statistika ja Euroopa statistika
      • Strateegia
        • Arengukava
        • Riikliku statistika levitamise põhimõtted
        • Andmehalduse juhtimise tegevuskava
        • Kvaliteedipoliitika
        • Personalipoliitika
      • Struktuur
      • Aastaaruanded
      • Õigusaktid
        • Loendused
      • Rahvusvaheline koostöö
        • Euroopa Liidu grantidest rahastatud projektid
        • Eesti 2021. aasta eksperthindamine
      • Tarbijauuringud
      • Riigihanked
      • Statistikanõukogu
        • Statistikanõukogu koosseis
      • Lobitegevus
      • Eesti statistika ajalugu
        • 100 aastat Eesti statistikat
        • Postmark
      • Albert Pulleritsu preemia
        • Laureaadid
      • Konkurss "Andmepärl"
        • Konkursi "Andmepärl" võitjad
        • Tutvu "Andmepärl 2024" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2023" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2022" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2021" töödega
      • Struktuurfondide toetatud projektid
        • Innofondi projekt
    • Tule meile tööle
      • Palgaandmed
      • Tule meile praktikale
    • Kalender
    • Koolitused
      • Toimunud koolitused
      • Tulevased koolitused
    • Uudiskiri
    • Andmehaldus
      • Andmehalduse põhimõtted
      • Andmehalduse teenused
      • Andmehalduse mõisted
    • Tarkvaraarendajale
      • Andmepõhine aruandlus
    • Dokumendiregister
    • Andmekaitse
    • Kontakt
  • Rahvaloendus
  • EST
  • ENG

Päise viited

  • Ligipääsetavus
  • Abi
  • Kontaktid
  • Sisene eSTATi

Leivapuru

  1. Avaleht
  2. Metoodika ja kvaliteet
  3. ESMS metaandmed
  4. Tööpoliitika meetmed (kuni 2014)

Tööpoliitika meetmed (kuni 2014)

1. Kontaktandmed
1.1. Organisatsioon

Statistikaamet

1.2. Kontaktisiku struktuuriüksus

Rahvastiku- ja sotsiaalstatistika osakond

1.3. Kontaktisiku nimi

Meelis Naaber

1.4. Kontaktisiku ametinimetus

analüütik

1.5. Postiaadress

Tatari 51, 10134 Tallinn

1.6. E-posti aadress

meelis.naaber [at] stat.ee

1.7. Telefon

625 9392

2. Metaandmete uuendamine
2.1. Metaandmed viimati kinnitatud

17/09/2013

2.2. Metaandmed viimati uuendatud

17/09/2013

3. Statistika esitus
3.1. Andmete kirjeldus

Töötukassas registreeritud töötud (sh pikaajalised töötud) soo ja vanuserühma järgi.

Tööturuteenustes ja -meetmetes (töövahendus, tööturukoolitus, karjäärinõustamine, tööharjutus, tööpraktika, avalik töö, palgatoetus, ettevõtluse alustamise toetus jne) osalejad soo ja vanuserühma järgi.

Töötutoetuse ja töötuskindlustushüvitiste saajad.

Kulutused tööturuteenustele ja -meetmetele.

Kulutused töötutoetusele ja töötuskindlustushüvitistele

3.2. Kasutatud klassifikaatorid

Tööturupoliitika tegevuste liigitus

3.3. Sektorite kaetus

Tööturupoliitika meetmed

3.4. Mõisted ja määratlused

Tööpoliitika meetmete andmestik – kõik tegevused tööpoliitika elluviimiseks, mis on kirjeldatud kui avalik sekkumine tööturul eesmärgiga saavutada efektiivne toimimine ja parandada tööturu tasakaalu, ja mis võib erineda teistest peamistest tööturupoliitika sekkumistest selle poolest, et ta toimib selektiivselt soodustamaks erinevaid gruppe tööurul.

Avalik sekkumine – osundab tegevusele, millega valitsemissektor võtab endale kohustusi, millega kaasnevad kulutused, samuti ka rahalised väljamaksed või saamata jäänud riigitulu.

Teenus – tööturu-alane sekkumine, kus osalejate põhitegevus on seotud tööotsinguga ja kus osalemine ei too tavaliselt kaasa tööturualase staatuse muutumist.

Meede – tööturu sekkumine, kus osalejate põhitegevus ei ole seotud tööotsingutega ja kus osalemine lõpeb tavaliselt tööturualase staatuse muutumisega. Tegevusi, mis ei lõpe tööturualase staatuse muutumisega, tuleb käsitleda meetmena, kui sekkumine vastab järgmistele kriteeriumidele:

- kohustuslikud (enda kanda võetud) tegevused ei ole seotud tööotsingutega, vaid on juhendamise või järelevalve all toimuvad täisajaga või osaajaga tegevused kindlaks määratud ajaperioodil, ja

- eesmärgiks on täiustada osalejate kutsekvalifikatsiooni või

- motiveerima tööhõivesse sisenemist (sh FIE-na).

Toetus – tööturu sekkumine, mis tagab otseseid või kaudseid rahalisi toetusi indiviididele tööturust tulenevatel põhjustel või mis kompenseerivad indiviididele tööturuolukorrast põhjustatud ebasoodsat seisundit.

3.5. Statistiline üksus

Tööturumeede

3.6. Statistiline üldkogum

Töötukassas registreeritud töötud

FREIM

Töötukassa register

3.7. Vaadeldav piirkond

Kogu Eesti

3.8. Ajaline kaetus

2003–2010

3.9. Baasperiood

Ei ole rakendatav.

4. Mõõtühik

Tööpoliitika kulutused – miljon eurot, miljon krooni, osatähtsus SKP-st

Tööpoliitika meetmetes osalejad, toetuste saajad, registreeritud töötud ja tööotsijad – aastakeskmine osalejate arv, meetmesse sisenejate, meetmest väljujate arv

5. Vaatlusperiood

Aasta

6. Õiguslik alus
6.1. Õigusaktid ja muud kokkulepped

Riikliku statistika seadus

MUUD KOKKULEPPED

Euroopa Liidu statistikaamet (Eurostat)

Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsioon (OECD)

Rahvusvaheline Tööorganisatsioon (ILO)

Andmestiku peamisi kasutajaid on Euroopa tööhõivekomitee. Tööpoliitika meetmete andmestik on aluseks Europe 2020 eesmärkide saavutamise mõõtmisel.

7. Konfidentsiaalsus
7.1. Konfidentsiaalsuspoliitika

Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 34 ja 35 sätestatud nõuetest.

7.2. Konfidentsiaalsete andmete käitlemine

Konfidentsiaalsete andmete käitlemist reguleerib Statistikaameti kogutud ja töödeldud andmete kaitse kord: http://www.stat.ee/dokumendid/66368.

8. Avaldamispõhimõtted
8.1. Avaldamiskalender

Andmeid Statistikaameti andmebaasis ei avaldata.

8.2. Juurdepääs avaldamiskalendrile

Ei ole rakendatav.

8.3. Tarbijate juurdepääs

Kõigile tarbijatele on tagatud võrdne ligipääs riiklikule statistikale: riikliku statistika avaldamise ajad teatatakse ette ja ühelegi tarbijakategooriale (sh Eurostat, valitsusasutused ja massimeedia) ei võimaldata riiklikule statistikale juurdepääsu enne teisi kasutajaid. Riikliku statistika esmaavaldamise koht on statistika andmebaas. Juhul kui avaldatakse ka pressiteade, ilmub see samal ajal andmete esmaavaldamisega andmebaasis. Avaldamiskalendris väljakuulutatud kuupäeval on riiklik statistika veebilehel kättesaadav kell 8.00. Trükiväljaanne on kättesaadav teabekeskuses kell 9.00.

9. Levitamissagedus

Aasta

10. Kättesaadavus
10.1. Pressiteated

Ei avaldata.

10.2. Väljaanded

„Eesti statistika aastaraamat. Statistical Yearbook of Estonia”

10.3. Andmebaas

Ei ole rakendatav.

10.4. Juurdepääs üksikandmetele

Ei ole rakendatav.

10.5. Muu levitamine

Ei avaldata.

10.6. Metoodikadokumendid

Labour Market Policy Database - Methodology - Revision June 2006 http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-BF-06-003/EN/KS-BF-06-003-EN.PDF

Addendum to the 2006 LMP methodology (March 2009) http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/labour_market/documents/Addendum_2006_LMP_EN.pdf

10.7. Kvaliteedidokumendid

Ei ole rakendatav.

11. Kvaliteedijuhtimine
11.1. Kvaliteedi tagamine

Statistikaametis on protsesside ja toodete kvaliteedi tagamiseks rakendatud EFQMi täiuslikkusmudel ja Euroopa statistika tegevusjuhis ning sellega seotud Euroopa Statistikasüsteemi kvaliteedi tagamise raamistik ESS QAF. Samuti lähtutakse riikliku statistika seaduse §-s 7 „Riikliku statistika tegemise põhimõtted ja kvaliteedikriteeriumid” sätestatud nõuetest.

11.2. Kvaliteedi hindamine

Andmete sisemise sidususe tagab süstemaatiline valideerimine. Ühtse metoodika rakendamine peaks tagama riikidevahelise võrreldavuse, siiski töötatakse pidevalt võrreldavuse parandamise nimel. Kohati on andmed mittetäielikud, pidevalt otsitakse võimalusi täielikuma andmestiku saamiseks.

12. Asjakohasus
12.1. Tarbijate vajadused

Sotsiaalministeerium

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Eesti Maaomavalitsuste Liit

Tarbijate ettepanekud ja info nendega arvestamise kohta on Statistikaameti veebilehel http://www.stat.ee/tooplaan.

12.2. Tarbijate rahulolu

Alates 1996. aastast korraldab Statistikaamet maine ja tarbijarahulolu uuringuid. Kõik tulemused on kättesaadavad veebilehel http://www.stat.ee/tarbijauuringud.

12.3. Täielikkus

Kulude andmed on enamike meetmete osas kättesaadavad, kuid mõnede meetmete osas ei ole kättesaadavad või on hinnangulised.

Andmed meetmetes osalejate kohta on enamasti kättesaadavad, kuid andmed töötusperioodi pikkuse ja meetmete tulemuslikkuse kohta suures osas puuduvad.

13. Täpsus ja usaldusväärsus
13.1. Üldine täpsus

Tööpoliitika meetmete andmestik hõlmab kõiki riigis rakendatavaid avalikke tööpoliitika meetmeid vastavalt ühtsele metoodikale.

Üleriigiliste meetmete kohta on andmed hästi kättesaadavad, regionaalsete ja kohalike meetmete kohta on andmed puudulikud.

13.2. Valikuviga

Ei ole rakendatav.

13.3. Valikust sõltumatu viga

Kaetus: mõni meede, mis peaks tööpoliitika meetmete andmestikku kuuluma, jääb välja; vea suurust on raske hinnata.

Mittevastamine: kõikide meetmete kohta ei ole täielikke andmeid.

14. Ajakohasus ja õigeaegsus
14.1. Ajakohasus

Andmed avaldatakse 210 päeva pärast aruandeaasta lõppu (T+210).

14.2. Õigeaegsus

Ei ole rakendatav (andmete edastamine rajaneb riikidevahelisel kokkuleppel).

15. Võrreldavus ja sidusus
15.1. Geograafiline võrreldavus

Kuigi tööpoliitika meetmestik varieerub riigiti oluliselt, edastatakse need andmed Eurostatile ühtlustatud metoodika alusel, mis peaks tagama rahuldava võrreldavuse.

15.2. Ajaline võrreldavus

Erinevate aastate andmed põhinevad ühtsel metoodikal, mis tagab võrreldavuse erinevate aastate vahel.

Kuna 1. jaanuaril 2006 jõustus uus Tööturuteenuste ja -toetuste seadus, siis peab teatud ettevaatusega võrdlema andmeid enne ja pärast 2006. aastat.

15.3. Valdkonnaülene sidusus

Ei ole rakendatav.

15.4. Sisemine sidusus

Sisemise sidususe (erinevate aastate, kulutuste ja osalejate andmete, erinevate riikide andmete) tagab ühtse metoodika kasutamine ja avaldamisele eelnevad mitmed valideerimisprotseduurid.

16. Kulud ja koormus

Kuna kasutatakse administratiivandmeid, langeb peamine koormus Töötukassale ja Statistikaametile.

17. Andmete revisjon
17.1. Andmete revisjoni põhimõtted

Andmete revisjoni põhimõtted on kirjeldatud Statistikaameti levipoliitikas 2.3. Parandustest teavitamine: http://www.stat.ee/levipoliitika.

17.2. Andmete revisjoni praktika

Plaanipäraseid revisjone ei tehta. Kord aastas vaadatakse varasemate aastate puuduvad või esialgsed andmed üle ning võimalusel täpsustatakse.

18. Statistiline töötlemine
18.1. Lähteandmed

UURINGUPÕHISED LÄHTEANDMED

Ei ole rakendatav.

ADMINISTRATIIVSED LÄHTEANDMED

Töötukassalt saadakse andmed rakendatavate tööpoliitika meetmete, tööturuteenuste, tööturutoetuste ja tegevuskulude kohta. Kõigi meetmete puhul saadakse andmed osalejate ja kulutuste kohta ning meetme detailne kirjeldus.

LÄHTEANDMED TEISTEST STATISTIKATÖÖDEST

Ei ole rakendatav.

18.2. Andmete kogumise sagedus

Aasta

18.3. Andmete kogumine

Andmed saadakse Töötukassalt XLS-formaadis e-posti teel.

18.4. Andmete valideerimine

Valideerimine sisaldab aritmeetilisi ja kvalitatiivseid kontrolle, sh võrdlust muude asjakohaste andmetega. Kontrollitakse andmete sisemisi vastuolusid ühe aasta andmete piires ja aegreas. Andmed sisestatakse Eurostatile esitamiseks LMP eritarkvara abil, mis hõlmab ka valideerimismoodulit vigade ja sisemiste vastuolude avastamiseks. Andmete lõplik valideerimine toimub Eurostatis.

18.5. Andmete koostamine

Kogutud andmete alusel arvutatakse avaldatavad näitajad. Eurostatile esitatakse andmed vastavalt LMP (Labour market policy) küsimustiku struktuurile tööpoliitika meetmete kaupa. Puuduvate andmete asendamiseks kasutatakse võimalusel Eurostati soovitatud hindamismeetodeid.

18.6. Korrigeerimine

Ei ole rakendatav.

19. Märkused

Andmete kogumine põhineb riikidevahelisel kokkuleppel (gentlemen's agreement).

Kontaktid

+372 625 9300
stat [at] stat.ee

Liitu uudiskirjaga

Liitudes uudiskirjaga, nõustud meie privaatsustingimustega Statistikaameti privaatsustingimused

Andmekaitse

Andmekaitse
Küpsiste sätted
EL Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid