Sotsiaaltoetused (kuni 2015)
Toimetulekutoetused; rahuldatud taotluste arv; toimetulekutoetust saanud perekonnad; eluasemekulude kompenseerimine | |
Eesti haldus- ja asustusjaotuse klassifikaator (EHAK) | |
Sotsiaalne kaitse | |
Sotsiaaltoetus – isiku või perekonna toimetuleku soodustamiseks antav rahaline toetus. Toimetulekupiir – summa, mis on vajalik minimaalseks igapäevaseks äraelamiseks ühe kuu jooksul. Toimetulekutoetus – riigi abi puudusekannatajatele, mida maksab kohalik omavalitsus. | |
Toimetulekutoetuse saaja Toimetulekutoetus | |
Toimetulekutoetuse saajad FREIM Ei ole rakendatav. | |
Kogu Eesti Piirkondlikud üksused Haldusüksused Maakonnad | |
1997–… | |
Ei ole rakendatav. |
Statistika avaldamise aegadest teavitab avaldamiskalender, mis on tarbijale kättesaadav veebilehel. Iga aasta 1. oktoobril avaldatakse avaldamiskalendris järgmise aasta statistika andmebaasi, pressiteadete, avalike andmefailide, IMFi põhinäitajate ja väljaannete avaldamise ajad (väljaannete puhul ilmumiskuu). | |
http://www.stat.ee/avaldamiskalender | |
Kõigile tarbijatele on tagatud võrdne ligipääs riiklikule statistikale: riikliku statistika avaldamise ajad teatatakse ette ja ühelegi tarbijakategooriale (sh Eurostat, valitsusasutused ja massimeedia) ei võimaldata riiklikule statistikale juurdepääsu enne teisi kasutajaid. Riikliku statistika esmaavaldamise koht on statistika andmebaas. Juhul kui avaldatakse ka pressiteade, ilmub see samal ajal andmete esmaavaldamisega andmebaasis. Avaldamiskalendris väljakuulutatud kuupäeval on riiklik statistika veebilehel kättesaadav kell 8.00. Trükiväljaanne on kättesaadav teabekeskuses kell 9.00. |
Ei avaldata. | |
„Eesti statistika aastaraamat. Statistical Yearbook of Estonia” | |
Andmed avaldatakse statistika andmebaasis http://pub.stat.ee valdkonnas „Sotsiaalelu/ Sotsiaalne kaitse”. | |
Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 34, 35, 36, 37 ja 38 sätestatud nõuetest. Üksikandmete kättesaadavust ja anonümiseerimist reguleerib Statistikaameti „Konfidentsiaalsete andmete teaduslikel eesmärkidel edastamise kord”: http://www.stat.ee/dokumendid/51582. | |
Andmed on sisendiks statistikatöödele 40509 „Sotsiaalse kaitse kulutuste arvepidamine (ESSPROS)”, 50101 „Eesti regionaalareng” ja 50201 „Säästva arengu näitajad (näidikulaud)”. | |
Sotsiaalkaitse kogukulutuste (ESSPROS) käsiraamat, Statistikaamet (2012) http://www.stat.ee/metoodika | |
ESSPROS tuumiksüsteemi kvaliteediraport; ESSPROS netosotsiaalhüvitiste mooduli kvaliteediraport |
Statistikaametis on protsesside ja toodete kvaliteedi tagamiseks rakendatud EFQMi täiuslikkusmudel ja Euroopa statistika tegevusjuhis ning sellega seotud Euroopa Statistikasüsteemi kvaliteedi tagamise raamistik ESS QAF. Samuti lähtutakse riikliku statistika seaduse §-s 7 „Riikliku statistika tegemise põhimõtted ja kvaliteedikriteeriumid” sätestatud nõuetest. | |
Statistikaametis tehakse statistikatöid rahvusvahelise mudeli põhiselt (Generic Statistical Business Process Model – GSBPM). Statistikatööde lõppetapp on GSBPMi järgi üldine hindamine, milleks vajalikku teavet toodetakse igas etapis või alamprotsessis ning see võib esineda mitmel kujul, nt tagasiside kasutajatelt, protsessiga seotud metaandmed, tootmismõõdikud ja töötajate soovitused/nõuanded. Selle teabe põhjal koostatakse hindamisaruanne, mis toob välja kõik statistikatöö versiooniga seotud kvaliteediprobleemid ja annab sisendi parendustegevusteks. |
Sotsiaalministeerium Rahandusministeerium Eesti Maaomavalitsuste Liit Tarbijate ettepanekud ja info nendega arvestamise kohta on Statistikaameti veebilehel http://www.stat.ee/tooplaan. | |
Alates 1996. aastast korraldab Statistikaamet maine ja tarbijarahulolu uuringuid. Kõik tulemused on kättesaadavad veebilehel http://www.stat.ee/tarbijauuringud. | |
Administratiivandmed näitavad vaid ametkondlikku statistikat. |
Geograafiline võrreldavus on olemas siseriiklikult. Rahvusvahelises võrdluses tuleb arvestada riikide sotsiaalkaitsesüsteemide erinevust. | |
Andmed on ajaliselt võrreldavad. | |
Statistika võrdlemisel teistest allikatest pärit andmetega tuleb arvestada metoodika erinevusi. | |
Statistikatöö väljundid on omavahel kooskõlas. |
UURINGUPÕHISED LÄHTEANDMED Ei kasutata. ADMINISTRATIIVSED LÄHTEANDMED Sotsiaalministeeriumilt saadakse järgmised andmed: Toimetulekutoetuseks, sotsiaaltoetuste ning teenuste osutamiseks ja arendamiseks kasutatud vahendid kokku, sh toimetulekupiiri kindlustamiseks (sellest eluasemekulude katteks) ning täiendavaks toetuseks toimetulekutoetuse saajale, kelle teised pereliikmed on alaealised; muudeks sotsiaaltoetusteks ja sotsiaalteenusteks toimetulekutoetuse vahenditest; sotsiaaltoetuste ja -teenuste osutamiseks ja arendamiseks. Toimetulekutoetuse saajad (toimetulekupiiri kindlustamiseks): rahuldatud taotluste arv kokku (sellest eluasemekulude hüvitamine), sh peretüübi ning pereliikmete sotsiaalse seisundi järgi; leibkonnaliikmete arvu järgi; toetust saanud perekondade arv kokku ja peretüübi järgi; toetust saanud pereliikmete arv sotsiaalse seisundi järgi; toetust saanud lastega perekondade taotlused laste arvu järgi, sh ühe vanemaga perekonnad; toimetulekutoetust saanud perekondade jaotus toetuse saamise kordade järgi. LÄHTEANDMED TEISTEST STATISTIKATÖÖDEST Ei kasutata. | |
Aasta | |
Sotsiaaltoetuste ja -teenuste üleriigiline andmeregister (STAR) ning Interneti-põhine kogumine ja koondamine (S-Veeb). Andmed toimetulekutoetuse maksmise kohta kohalike omavalitsuste lõikes saadakse Sotsiaalministeeriumis standardpäringuga sotsiaaltoetuste ja -teenuste andmeregistrist (STAR), rahaliste kulutuste ja jääkide kohta – S-Veebi kaudu. S-Veebis edastatavate andmete kohta koostavad kohalikud omavalitsusüksused Interneti-põhiselt toimetulekutoetuse rahalise aruande maavanemale, maavanem koostab maakonna koondaruande ja esitab selle Interneti kaudu Sotsiaalministeeriumile. Statistikaamet saab Sotsiaalministeeriumilt koondandmed e-postiga. | |
Andmeid võrreldakse eelmiste perioodide andmetega. | |
Kogutud andmed teisendatakse statistiliseks väljundiks. See sisaldab täiendavate näitajate arvutamist. | |
Ei ole rakendatav. |