Jaemüügi kasvu mõjutasid novembris enim toidukaupade kauplused

Uudis
Postitatud 3. jaanuar 2013, 10.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta novembris eelmise aasta novembriga võrreldes püsivhindades 6%, teatab Statistikaamet. Müügi kasvu mõjutasid enim toidukaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 5%.

2012. aasta novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 357,2 miljonit eurot. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused ligi poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi juurdekasvust. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine novembris. Kui oktoobris oli toidukaupade aastane hinnatõus 6,3%, siis novembris 5,8%.

Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2011. aasta novembriga võrreldes 5%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid jaemüük posti või interneti teel ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide jaemüük oli väiksem kui 2011. aasta novembris. Käibe kasv oli suurim apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus jaemüük kasvas aastases võrdluses 16%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas jätkuvalt mõju varasema aasta madal võrdlusbaas.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2011. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 9%. Hoolimata kõrgetest hindades on mootorikütuse jaemüük püsinud septembrist novembrini stabiilselt 8–9% piires.

Võrreldes 2012. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müük eelmise kuuga võrreldes poole protsendi võrra. 2012. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 7%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 445,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2011. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 6%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – november 2012 (2005 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend

aTrend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.