Jaekaubandusettevõtete müügitulu pöördus juunis langusesse
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügitulu langust nii mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted kui ka toidukaupade kauplused, kus müük vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes mõlemas 2%. „Nende ettevõtete müügitulu langusele avaldas olulist mõju kiire hinnatõus,“ lisas Pihlak.
Tööstuskaupade kauplustes suurenes müügitulu eelmise aasta juuniga võrreldes 1%. Enim ehk 19% suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil. Müügitulu suurenes veel muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kõigis oli kasv 5%). Müügitulu vähenes 7% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes ning 1% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes.
Maiga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu juunis 3%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%.
Tänavu esimese poolaastaga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 7%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.
Vaata ka sisekaubanduse valdkonnalehte.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.
meediasuhete juht
statistika levi osakond
statistikaamet
tel +372 625 9191