Tööpoliitika meetmed 2013
Statistikatöö nimetus
| Tööpoliitika meetmed |
Statistikatöö kood
| 40903 |
Eesmärk
| Anda rahvusvaheliselt võrreldavat teavet tööpoliitika meetmete ja tööturuteenuste koha eurostati ühtlustatud metoodika alusel |
Statistikatöö alus
| Rahvusvaheline tellimus |
Otsekohalduv õigusakt
| Puudub |
Rahvusvahelised organisatsioonid
| Majandusliku Koostöö ja Arengu Organisatsioon (OECD), Üks andmestiku peamisi kasutajaid on Euroopa tööhõivekomitee. Tööpoliitika meetmete andmestik on aluseks Europe 2020 eesmärkide saavutamise mõõtmisel., Eurostat (Euroopa Liidu statistikaamet), Rahvusvaheline Tööorganisatsioon (ILO) |
Korduvus
| 2013, 2014 |
1.1. Organisatsioon
| Statistikaamet |
1.2. Kontaktisiku struktuuriüksus
| Rahvastiku- ja sotsiaalstatistika osakond |
1.3. Kontaktisiku nimi
| Meelis Naaber |
1.4. Kontaktisiku ametinimetus
| analüütik |
1.5. Postiaadress
| Tatari 51, 10134 Tallinn |
1.6. E-posti aadress
| meelis.naaber [at] stat.ee |
1.7. Telefon
| 625 9392 |
2.1. Metaandmed viimati kinnitatud
| 17/09/2013 |
2.2. Metaandmed viimati uuendatud
| 17/09/2013 |
3.1. Andmete kirjeldus
| Töötukassas registreeritud töötud (sh pikaajalised töötud) soo ja vanuserühma järgi. Tööturuteenustes ja -meetmetes (töövahendus, tööturukoolitus, karjäärinõustamine, tööharjutus, tööpraktika, avalik töö, palgatoetus, ettevõtluse alustamise toetus jne) osalejad soo ja vanuserühma järgi. Töötutoetuse ja töötuskindlustushüvitiste saajad. Kulutused tööturuteenustele ja -meetmetele. Kulutused töötutoetusele ja töötuskindlustushüvitistele |
3.2. Kasutatud klassifikaatorid
| Tööturupoliitika tegevuste liigitus |
3.3. Sektorite kaetus
| Tööturupoliitika meetmed |
3.4. Mõisted ja määratlused
| Tööpoliitika meetmete andmestik – kõik tegevused tööpoliitika elluviimiseks, mis on kirjeldatud kui avalik sekkumine tööturul eesmärgiga saavutada efektiivne toimimine ja parandada tööturu tasakaalu, ja mis võib erineda teistest peamistest tööturupoliitika sekkumistest selle poolest, et ta toimib selektiivselt soodustamaks erinevaid gruppe tööurul. Avalik sekkumine – osundab tegevusele, millega valitsemissektor võtab endale kohustusi, millega kaasnevad kulutused, samuti ka rahalised väljamaksed või saamata jäänud riigitulu. Teenus – tööturu-alane sekkumine, kus osalejate põhitegevus on seotud tööotsinguga ja kus osalemine ei too tavaliselt kaasa tööturualase staatuse muutumist. Meede – tööturu sekkumine, kus osalejate põhitegevus ei ole seotud tööotsingutega ja kus osalemine lõpeb tavaliselt tööturualase staatuse muutumisega. Tegevusi, mis ei lõpe tööturualase staatuse muutumisega, tuleb käsitleda meetmena, kui sekkumine vastab järgmistele kriteeriumidele: - kohustuslikud (enda kanda võetud) tegevused ei ole seotud tööotsingutega, vaid on juhendamise või järelevalve all toimuvad täisajaga või osaajaga tegevused kindlaks määratud ajaperioodil, ja - eesmärgiks on täiustada osalejate kutsekvalifikatsiooni või - motiveerima tööhõivesse sisenemist (sh FIE-na). Toetus – tööturu sekkumine, mis tagab otseseid või kaudseid rahalisi toetusi indiviididele tööturust tulenevatel põhjustel või mis kompenseerivad indiviididele tööturuolukorrast põhjustatud ebasoodsat seisundit. |
3.5. Statistiline üksus
| Tööturumeede |
3.6. Statistiline üldkogum
| Töötukassas registreeritud töötud FREIM Töötukassa register |
3.7. Vaadeldav piirkond
| Kogu Eesti |
3.8. Ajaline kaetus
| 2003–2010 |
3.9. Baasperiood
| Ei ole rakendatav. |
Tööpoliitika kulutused – miljon eurot, miljon krooni, osatähtsus SKP-st Tööpoliitika meetmetes osalejad, toetuste saajad, registreeritud töötud ja tööotsijad – aastakeskmine osalejate arv, meetmesse sisenejate, meetmest väljujate arv |
Aasta |
6.1. Õigusaktid ja muud kokkulepped
| Riikliku statistika seadus MUUD KOKKULEPPED Euroopa Liidu statistikaamet (Eurostat) Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsioon (OECD) Rahvusvaheline Tööorganisatsioon (ILO) Andmestiku peamisi kasutajaid on Euroopa tööhõivekomitee. Tööpoliitika meetmete andmestik on aluseks Europe 2020 eesmärkide saavutamise mõõtmisel. |
7.1. Konfidentsiaalsuspoliitika
| Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 34 ja 35 sätestatud nõuetest. |
7.2. Konfidentsiaalsete andmete käitlemine
| Konfidentsiaalsete andmete käitlemist reguleerib Statistikaameti kogutud ja töödeldud andmete kaitse kord: http://www.stat.ee/dokumendid/66368. |
8.1. Avaldamiskalender
| Andmeid Statistikaameti andmebaasis ei avaldata. |
8.2. Juurdepääs avaldamiskalendrile
| Ei ole rakendatav. |
8.3. Tarbijate juurdepääs
| Kõigile tarbijatele on tagatud võrdne ligipääs riiklikule statistikale: riikliku statistika avaldamise ajad teatatakse ette ja ühelegi tarbijakategooriale (sh Eurostat, valitsusasutused ja massimeedia) ei võimaldata riiklikule statistikale juurdepääsu enne teisi kasutajaid. Riikliku statistika esmaavaldamise koht on statistika andmebaas. Juhul kui avaldatakse ka pressiteade, ilmub see samal ajal andmete esmaavaldamisega andmebaasis. Avaldamiskalendris väljakuulutatud kuupäeval on riiklik statistika veebilehel kättesaadav kell 8.00. Trükiväljaanne on kättesaadav teabekeskuses kell 9.00. |
Aasta |
10.1. Pressiteated
| Ei avaldata. |
10.2. Väljaanded
| „Eesti statistika aastaraamat. Statistical Yearbook of Estonia” |
10.3. Andmebaas
| Ei ole rakendatav. |
10.4. Juurdepääs üksikandmetele
| Ei ole rakendatav. |
10.5. Muu levitamine
| Ei avaldata. |
10.6. Metoodikadokumendid
| Labour Market Policy Database - Methodology - Revision June 2006 http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-BF-06-003/EN/KS-BF-06-003-EN.PDF Addendum to the 2006 LMP methodology (March 2009) http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/labour_market/documents/Addendum_2006_LMP_EN.pdf |
10.7. Kvaliteedidokumendid
| Ei ole rakendatav. |
11.1. Kvaliteedi tagamine
| Statistikaametis on protsesside ja toodete kvaliteedi tagamiseks rakendatud EFQMi täiuslikkusmudel ja Euroopa statistika tegevusjuhis ning sellega seotud Euroopa Statistikasüsteemi kvaliteedi tagamise raamistik ESS QAF. Samuti lähtutakse riikliku statistika seaduse §-s 7 „Riikliku statistika tegemise põhimõtted ja kvaliteedikriteeriumid” sätestatud nõuetest. |
11.2. Kvaliteedi hindamine
| Andmete sisemise sidususe tagab süstemaatiline valideerimine. Ühtse metoodika rakendamine peaks tagama riikidevahelise võrreldavuse, siiski töötatakse pidevalt võrreldavuse parandamise nimel. Kohati on andmed mittetäielikud, pidevalt otsitakse võimalusi täielikuma andmestiku saamiseks. |
12.1. Tarbijate vajadused
| Sotsiaalministeerium Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium Eesti Maaomavalitsuste Liit Tarbijate ettepanekud ja info nendega arvestamise kohta on Statistikaameti veebilehel http://www.stat.ee/tooplaan. |
12.2. Tarbijate rahulolu
| Alates 1996. aastast korraldab Statistikaamet maine ja tarbijarahulolu uuringuid. Kõik tulemused on kättesaadavad veebilehel http://www.stat.ee/tarbijauuringud. |
12.3. Täielikkus
| Kulude andmed on enamike meetmete osas kättesaadavad, kuid mõnede meetmete osas ei ole kättesaadavad või on hinnangulised. Andmed meetmetes osalejate kohta on enamasti kättesaadavad, kuid andmed töötusperioodi pikkuse ja meetmete tulemuslikkuse kohta suures osas puuduvad. |
13.1. Üldine täpsus
| Tööpoliitika meetmete andmestik hõlmab kõiki riigis rakendatavaid avalikke tööpoliitika meetmeid vastavalt ühtsele metoodikale. Üleriigiliste meetmete kohta on andmed hästi kättesaadavad, regionaalsete ja kohalike meetmete kohta on andmed puudulikud. |
13.2. Valikuviga
| Ei ole rakendatav. |
13.3. Valikust sõltumatu viga
| Kaetus: mõni meede, mis peaks tööpoliitika meetmete andmestikku kuuluma, jääb välja; vea suurust on raske hinnata. Mittevastamine: kõikide meetmete kohta ei ole täielikke andmeid. |
14.1. Ajakohasus
| Andmed avaldatakse 210 päeva pärast aruandeaasta lõppu (T+210). |
14.2. Õigeaegsus
| Ei ole rakendatav (andmete edastamine rajaneb riikidevahelisel kokkuleppel). |
15.1. Geograafiline võrreldavus
| Kuigi tööpoliitika meetmestik varieerub riigiti oluliselt, edastatakse need andmed Eurostatile ühtlustatud metoodika alusel, mis peaks tagama rahuldava võrreldavuse. |
15.2. Ajaline võrreldavus
| Erinevate aastate andmed põhinevad ühtsel metoodikal, mis tagab võrreldavuse erinevate aastate vahel. Kuna 1. jaanuaril 2006 jõustus uus Tööturuteenuste ja -toetuste seadus, siis peab teatud ettevaatusega võrdlema andmeid enne ja pärast 2006. aastat. |
15.3. Valdkonnaülene sidusus
| Ei ole rakendatav. |
15.4. Sisemine sidusus
| Sisemise sidususe (erinevate aastate, kulutuste ja osalejate andmete, erinevate riikide andmete) tagab ühtse metoodika kasutamine ja avaldamisele eelnevad mitmed valideerimisprotseduurid. |
Kuna kasutatakse administratiivandmeid, langeb peamine koormus Töötukassale ja Statistikaametile. |
17.1. Andmete revisjoni põhimõtted
| Andmete revisjoni põhimõtted on kirjeldatud Statistikaameti levipoliitikas 2.3. Parandustest teavitamine: http://www.stat.ee/levipoliitika. |
17.2. Andmete revisjoni praktika
| Plaanipäraseid revisjone ei tehta. Kord aastas vaadatakse varasemate aastate puuduvad või esialgsed andmed üle ning võimalusel täpsustatakse. |
18.1. Lähteandmed
| UURINGUPÕHISED LÄHTEANDMED Ei ole rakendatav. ADMINISTRATIIVSED LÄHTEANDMED Töötukassalt saadakse andmed rakendatavate tööpoliitika meetmete, tööturuteenuste, tööturutoetuste ja tegevuskulude kohta. Kõigi meetmete puhul saadakse andmed osalejate ja kulutuste kohta ning meetme detailne kirjeldus. LÄHTEANDMED TEISTEST STATISTIKATÖÖDEST Ei ole rakendatav. |
18.2. Andmete kogumise sagedus
| Aasta |
18.3. Andmete kogumine
| Andmed saadakse Töötukassalt XLS-formaadis e-posti teel. |
18.4. Andmete valideerimine
| Valideerimine sisaldab aritmeetilisi ja kvalitatiivseid kontrolle, sh võrdlust muude asjakohaste andmetega. Kontrollitakse andmete sisemisi vastuolusid ühe aasta andmete piires ja aegreas. Andmed sisestatakse Eurostatile esitamiseks LMP eritarkvara abil, mis hõlmab ka valideerimismoodulit vigade ja sisemiste vastuolude avastamiseks. Andmete lõplik valideerimine toimub Eurostatis. |
18.5. Andmete koostamine
| Kogutud andmete alusel arvutatakse avaldatavad näitajad. Eurostatile esitatakse andmed vastavalt LMP (Labour market policy) küsimustiku struktuurile tööpoliitika meetmete kaupa. Puuduvate andmete asendamiseks kasutatakse võimalusel Eurostati soovitatud hindamismeetodeid. |
18.6. Korrigeerimine
| Ei ole rakendatav. |
Andmete kogumine põhineb riikidevahelisel kokkuleppel (gentlemen's agreement). |