Veebruaris vähenes müügitulu enim tööstuskaupade kauplustes
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul mõjutasid veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes aastaga 8%. „Müügitulu vähenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes kasvas müük 5% eelmise aasta veebruariga võrreldes,“ lisas Pihlak.
Tööstuskaupadest langes müügitulu kõige rohkem ehk 13% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga. Müük vähenes veel 11% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, 5% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, 3% kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil, 3% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning 3% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad).
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 5% ning mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu 4%.
Jaanuariga võrreldes vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 8%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes müük eelmise kuuga võrreldes 2%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.
Vaata ka sisekaubanduse valdkonnalehte.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.
Täpsem teave:
Helen Maria Raadik
meediasuhete juht
statistika levi osakond
statistikaamet
tel 625 9181
press [at] stat.ee (press[at]stat[dot]ee)