Jaemüük kasvas ka juulis

Uudis
Postitatud 31. august 2011, 11.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta juulis eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 4%, teatab Statistikaamet. Alates veebruarist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu.

Juulis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük ligi 354 miljonit eurot. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta juuliga võrreldes kümnendiku. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta juulis. Selle tegevusala puhul oli üheks languse põhjuseks ka eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas. Juulis suurenes jaemüük enim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses ligi viiendiku. Hästi läks ka spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustel, kus jaemüük suurenes 14%. Mõnevõrra väiksemat kasvu näitasid muud spetsialiseeritud kauplused ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta juuliga võrreldes vastavalt 8% ja 4%.

Toidukaupade kaupluste jaemüük, mis juunis märkimisväärselt paranes, pöördus juulis taas langusesse. Kui juunis suurenes nende kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%, siis juulis vähenes 1%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi langusele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta juuli kõrge võrdlusbaas ning keskmisest kiirem hinnatõus.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2011. aasta seitsme kuuga (jaanuar–juuli) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta sama ajaga võrreldes püsivhindades 3%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juulis 437 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta juuliga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 12%, eelmise kuuga võrreldes 3%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trendª, jaanuar 2002 – juuli 2011 (2005 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.