Oktoobris oli jaemüügis väike kasv

Uudis
Postitatud 30. november 2010, 10.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2010. aasta oktoobris eelmise aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Jaemüük kasvas veidi teist kuud järjest.

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes ligi kaks ja pool aastat kestnud jaemüügi langus jaekaubandusettevõtetes pöördus tänavu septembris 1%-lisele tõusule. Ka oktoobris väike kasv püsis.

Oktoobris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,8 miljardit krooni (305 miljonit eurot). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük kasvas 2009. aasta oktoobriga võrreldes 6%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel. Käibe kasv oli suurim tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 18%. Jätkuvalt kiirenes ka jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm. Neis kauplustes suurenes jaemüük eelmise aasta oktoobriga võrreldes 17%. Mõnevõrra paranes müük ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kuid kasvu aastases võrdluses need kauplused veel saavutada ei suutnud ja jaemüük jäi eelmise aasta oktoobri tasemele.

Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta oktoobriga võrreldes 1%. Nende kaupluste müügilangusele avaldas mõju oktoobris kiirenenud toidukaupade hinnatõus.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes oktoobris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2010. aasta kümne kuuga (jaanuar-oktoober) vähenes jaekaubandusettevõtete jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli oktoobris 5,9 miljardit krooni (376 miljonit eurot), millest kaupade jaemüük andis 81%. Eelmise aasta oktoobriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 8%, eelmise kuuga võrreldes 4%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – oktoober 2010 (2005 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.