Jaekaubandusettevõtete müügitulu kasvas augustis 3%
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak tõi välja, et jaekaubandusettevõtete müügitulu kasvu mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müük suurenes aastaga 15%. „Mootorikütuse jaemüügi kasvule avaldas mõju eelmise aasta augusti madalam võrdlusbaas ning mootorikütuse hinnatõusu aeglustumine,“ lisas Pihlak.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes eelmise aasta augustiga võrreldes 2%. Enim ehk 13% suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil. Müügitulu suurenes veel 6% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga, 4% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, 4% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) ning 2% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes. Müügitulu vähenes 10% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes ning 2% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.
Toidukaupade kaupluste müügitulu augustis jäi mullusele tasemele.
Juuliga võrreldes jäi augustis jaekaubandusettevõtete müügitulu samale tasemele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi müük samuti eelmise kuu tasemele.
Selle aasta esimese kaheksa kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.
Vaata ka sisekaubanduse valdkonnalehte.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.
Täpsem teave:
Helen Maria Raadik
meediasuhete juht
statistika levi osakond
statistikaamet
tel 625 9191