Jaekaubandusettevõtete müügitulu on 18 kuud vähenenud
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul on jaekaubandusettevõtete müügitulu vähenemine kestnud juba poolteist aastat järjest. „Eelmise veebruariga võrreldes kahanes tööstuskaupade kaupluste müügitulu 8% ja toidukaupade kaupluste müügitulu 2%. Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu kasv aga jätkus ning müük suurenes eelmise aasta veebruariga võrreldes 9%,“ lisas Pihlak.
Tööstuskaupadest vähenes müügitulu kõige rohkem (17%) majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Müük kahanes veel posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (14%), tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (5%) ning muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (4%). Samuti vähenes müügitulu kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil (4%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga (4%). Müügitulu suurenes apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (5%).
Selle aasta jaanuariga võrreldes vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müük eelmise kuuga võrreldes 1%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.
Vaata ka sisekaubanduse valdkonnalehte.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.
Statistikaameti andmete ja graafikute kasutamisel palume viidata allikale.
Täpsem teave:
Kai Kaljumäe
kommunikatsioonipartner
statistika levi osakond
statistikaamet
tel 625 9181
press [at] stat.ee (press[at]stat[dot]ee)