Valitsemissektori rahandus 2013
Statistikatöö nimetus
| Valitsemissektori rahandus |
Statistikatöö kood
| 21303 |
Eesmärk
| Anda teavet valitsemis- ja avaliku sektori tulude ja kulude, eelarve üle- või puudujäägi ning võlatasemete kohta ning koostada sisendeid rahvamajanduse arvepidamise näitajate arvestamiseks |
Statistikatöö alus
| EL õigusakt |
Otsekohalduv õigusakt
| Puudub |
Rahvusvahelised organisatsioonid
| Majandusliku Koostöö ja Arengu Organisatsioon (OECD), Euroopa Keskpank (ECB) |
Korduvus
| 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 |
1.1. Organisatsioon
| Statistikaamet |
1.2. Kontaktisiku struktuuriüksus
| Majandus- ja keskkonnastatistika osakond |
1.3. Kontaktisiku nimi
| Pauline Kommer |
1.4. Kontaktisiku ametinimetus
| Juhtivanalüütik |
1.5. Postiaadress
| Tatari 51, 10134 Tallinn |
1.6. E-posti aadress
| pauline.kommer [at] stat.ee |
1.7. Telefon
| 625 9193 |
2.1. Metaandmed viimati kinnitatud
| 16/03/2023 |
2.2. Metaandmed viimati uuendatud
| 16/03/2023 |
3.1. Andmete kirjeldus
| Valitsemissektori tulude ja kulude, ülejäägi ja puudujäägi, finantseerimistehingute ning võlataseme näitajad Riigi- ja kohalikesse eelarvetesse laekunud maksude näitajad Vedelkütuse varumaksed on arvestatud ja klassifitseeritud vastavalt Eurostati vastavasisulisele juhendile (http://ec.europa.eu/eurostat/documents/1015035/2041357/Guidance-Note-Classification-of-CSEs.pdf/b6b6af21-b200-4529-ba22-7db3246b40d4 ), ilmunud 29.08.2014. Tagatisfondi osamaksed klassifitseeriti tootmismaksudeks tulenevalt Tagatisfondi klassifitseerimisest valitsussektorisse kuuluvana. Maksude sektoriaalne jaotus tuleneb European System of Accounts (ESA) 2010 paragrahvist 1.78, mis sätestab, et "maks omistatakse valitsusüksusele, kellel on õigus maksu kehtestada […] ja kellel on lõplik otsustusõigus maksumäära kindlaksmääramisel ja muutmisel". |
3.2. Kasutatud klassifikaatorid
| Valitsemisfunktsioonide klassifikaator (VFK) Eesti majanduse tegevusalade klassifikaator 2008 (EMTAK 2008) ESA 2010 varade klassifikaator ESA 2010 tehingute ja muude voogude klassifikaatorid ESA 2010 institutsionaalsete sektorite klassifikaator |
3.3. Sektorite kaetus
| Statistikatöö katab ESA 2010 institutsionaalsete sektorite liigituse järgi määratletud valitsemissektorit koos allsektoritega: keskvalitsuse allsektor, kohalike omavalitsuste allsektor, sotsiaalkindlustusfondide allsektor, samuti avalikku sektorit. |
3.4. Mõisted ja määratlused
| Mõisted ja määratlused on sätestatud Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega (EL) nr 549/2013, 21. mai 2013, Euroopa Liidus kasutatava Euroopa rahvamajanduse ja regionaalse arvepidamise süsteemi kohta. |
3.5. Statistiline üksus
| ESA2010 institutsionaalne sektor |
3.6. Statistiline üldkogum
| Valitsusasutused ja nende hallatavad riigiasutused, Vabariigi Presidendi Kantselei, Riigikogu Kantselei, Riigikontroll, Õiguskantsleri Kantselei, Riigikohus, kohaliku omavalitsuse üksused ja nende eelarvetest finantseeritavad asutused, valitsemissektori avalik-õiguslikud juriidilised isikud, valitsemissektori sihtasutused, tervishoiuasutused ning riigi- või kohaliku omavalitsusüksuse kontrolli all olevad mitte-turutootjatest ettevõtted FREIM Avaliku sektori finantsarvestuse ja -aruandluse juhendis nimetatud aruandluskohustuslased saldoandmike infosüsteemist Majandusüksuste statistilisest registrist moodustatud valitsemissektorisse kuuluvate üksuste loend |
3.7. Vaadeldav piirkond
| Kogu Eesti |
3.8. Ajaline kaetus
| 1995–… |
3.9. Baasperiood
| Ei ole rakendatav |
Andmed on väljendatud rahalises vääringus eurodes. |
Aasta Kuu Kvartal |
6.1. Õigusaktid ja muud kokkulepped
| OTSEKOHALDUVAD ÕIGUSAKTID Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EL) nr 549/2013, 21. mai 2013, Euroopa Liidus kasutatava Euroopa rahvamajanduse ja regionaalse arvepidamise süsteemi kohta (EMPs kohaldatav tekst) Nõukogu määrus (EÜ) nr 479/2009, 25. mai 2009, Euroopa Ühenduse asutamislepingule lisatud ülemäärase eelarvepuudujäägi menetlust käsitleva protokolli kohaldamise kohta (kodifitseeritud versioon) Nõukogu määrus (EÜ) nr 1222/2004, 28. juuni 2004, kvartaalset valitsemissektori võlga käsitlevate andmete kogumise ja edastamise kohta Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EÜ) nr 501/2004, 10. märts 2004, valitsemissektori rahastamiskontode kvartaliandmete kohta Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrus (EÜ) nr 1221/2002, 10. juuni 2002, valitsemissektori muude kontode kui rahastamiskontod kvartaliandmete kohta Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EL) nr 1176/2011, 16. november 2011, makromajandusliku tasakaalustamatuse ennetamise ja korrigeerimise kohta Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EL) nr 473/2013, 21. mai 2013, euroala liikmesriikide eelarvekavade seire ja hindamise ning nende ülemäärase eelarvepuudujäägi korrigeerimise tagamise ühiste eeskirjade kohta Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EL) nr 472/2013, 21. mai 2013, millega tugevdatakse majanduse ja eelarve järelevalvet euroala liikmesriikide üle, millel on või võivad tekkida tõsised raskused finantsstabiilsuse tagamisel Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EL) nr 1173/2011, 16. november 2011, eelarvejärelevalve tõhusa rakendamise kohta euroalal Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EL) nr 1174/2011, 16. november 2011, euroalal esineva ülemäärase makromajandusliku tasakaalustamatuse korrigeerimiseks võetavate täitemeetmete kohta Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EL) nr 1175/2011, 16. november 2011, millega muudetakse nõukogu määrust (EÜ) nr 1466/97 eelarveseisundi järelevalve ning majanduspoliitika järelevalve ja kooskõlastamise tõhustamise kohta Nõukogu määrus (EL) nr 679/2010, 26. juuli 2010, millega muudetakse määrust (EÜ) nr 479/2009 seoses statistikaandmete kvaliteediga ülemäärase eelarvepuudujäägi menetluse raames Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EÜ) nr 1161/2005, 6. juuli 2005, muude kontode kui rahastamiskontode kvartaliandmete koostamise kohta institutsiooniliste sektorite kaupa MUUD ÕIGUSAKTID NÕUKOGU DIREKTIIV 2011/85/EL, 8. november 2011, liikmesriikide eelarveraamistiku nõuete kohta MUUD KOKKULEPPED Euroopa Keskpank (ECB) Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsioon (OECD) Rahvusvaheline Valuutafond (IMF) Euroopa Liidu statistikaamet (Eurostat) |
7.1. Konfidentsiaalsuspoliitika
| Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 32, 34, 35 ja 38 sätestatud nõuetest. |
7.2. Konfidentsiaalsete andmete käitlemine
| Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 34 ja 35 sätestatud nõuetest. Konfidentsiaalsete andmete käitlemise põhimõtted on leitavad siit. |
8.1. Avaldamiskalender
| Statistika avaldamise aegadest teavitab avaldamiskalender, mis on tarbijale kättesaadav veebilehel. Iga aasta 1. oktoobril avaldatakse avaldamiskalendris järgmise aasta statistika andmebaasi, pressiteadete, IMFi põhinäitajate ja väljaannete avaldamise ajad (väljaannete puhul ilmumiskuu). |
8.2. Juurdepääs avaldamiskalendrile
| |
8.3. Tarbijate juurdepääs
| Kõigile tarbijatele on tagatud võrdne ligipääs riiklikule statistikale: riikliku statistika avaldamise ajad teatatakse ette ja ühelegi tarbijakategooriale (sh Eurostat, valitsusasutused ja massimeedia) ei võimaldata riiklikule statistikale juurdepääsu enne teisi kasutajaid. Riikliku statistika esmaavaldamise koht on statistika andmebaas. Juhul kui avaldatakse ka pressiteade, ilmub see samal ajal andmete esmaavaldamisega andmebaasis. Avaldamiskalendris väljakuulutatud kuupäeval on riiklik statistika veebilehel kättesaadav kell 8.00. |
Aasta Kvartal Kuu |
10.1. Pressiteated
| Pressiteade „Valitsemissektori võlg ja eelarve defitsiit“ kord aastas. Pressiteatega saab tutvuda Statistikaameti kodulehel rubriigis Uudised. |
10.2. Väljaanded
| Ei avaldata |
10.3. Andmebaas
| Andmed avaldatakse statistika andmebaasis https://andmed.stat.ee/et/stat valdkonna „Majandus / Rahandus / Valitsemissektori rahandus / Maksud“ tabelites: RR01: Riigieelarvesse laekunud maksud RR02: Kohalikesse eelarvetesse laekunud maksud RR022: Riiklike ja kohalike maksude laekumine RR024: Riigieelarvesse laekunud maksud (kvartalid) RR025: Kohalikesse eelarvetesse laekunud maksud (kvartalid) RR026: Riiklike ja kohalike maksude laekumine (kvartalid) RR027: Riigieelarvesse laekunud maksud (kuud) ja valdkonna „Majandus / Rahandus / Valitsemissektori rahandus / Valitsemissektori tulud, kulud ja võlg" tabelites: RR0295: Maksud ja sotsiaalmaksed rahvamajanduse arvepidamises sektori järgi (ESA 2010) RR05: Valitsemissektori kulud võrreldes eelmise aastaga (ESA 2010) RR055: Valitsemissektori tulud ja kulud sektori järgi (ESA 2010) RR056: Valitsemissektori kulud valitsemisfunktsiooni ja sektori järgi (ESA 2010) (konsolideeritud) RR057: Valitsemissektori konsolideeritud tulud ja kulud (ESA 2010) (kvartalid) RR0575: Valitsemissektori rahalised sotsiaaltoetused liigi järgi (kvartalid) RR058: Valitsemissektori konsolideeritud võlg, 31. detsember (ESA 2010) RR059: Valitsemissektori konsolideeritud võlg (kvartalid) RR060: Valitsemissektori konsolideeritud võla näitajad nimiväärtuses (IMF SDDS Plus) (kvartalid) RR061: Valitsemissektori konsolideeritud võla osatähtsus sisemajanduse koguproduktis (ESA 2010) RR10: Valitsemissektori finantskonto (ESA 2010) (kvartalid) |
10.4. Juurdepääs üksikandmetele
| Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 33, 34, 35, 36 ja 38 sätestatud nõuetest. Üksikandmete kättesaadavust ja anonümiseerimist reguleerib Statistikaameti konfidentsiaalsete andmete teaduslikel eesmärkidel edastamise kord. |
10.5. Muu levitamine
| Andmed on sisendiks statistikatööle 10104 „Keskkonnamaksude arvepidamine“, 20901 „Majandusüksuste statistilise registri haldamine“, 21401 „Rahvamajanduse arvepidamine (aasta)“, 21405 „Rahvamajanduse arvepidamine (kvartal)“, 21406 „Regionaalne SKP“, 21407 „Sektorikontod“, 21408 „Pakkumise ja kasutamise tabelid“, 40310 „Tasemeharidus“, 40509 „Sotsiaalkaitsekulutused“ ja 50201 „Säästva arengu näitajad“. |
10.6. Metoodikadokumendid
| European System of Accounts 2010 (ESA 2010) Eurostat Manual on Government Deficit and Debt. Implementation of ESA2010, Eurostat (2022) Manual on sources and methods for the compilation of COFOG statistics. Classification of the Functions of Government (COFOG), Eurostat (2019) Manual on quarterly non-financial accounts for general government, Eurostat (2011) Manual on Quarterly Financial Accounts for General Government |
10.7. Kvaliteedidokumendid
| Eurostati valitsemissektori võla ja defitsiiditasemete statistika kontrollvisiitide kokkuvõtted avaldatakse Eurostati veebilehel http://ec.europa.eu/eurostat/web/government-finance-statistics/excessive-deficit-procedure/eurostat-edp-visits-to-member-states Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 549/2013 kohaselt edastatud andmete kvaliteediraport (vastavalt Komisjoni rakendusmäärusele (EL) 2016/2304) |
11.1. Kvaliteedi tagamine
| Statistikaametis on protsesside ja toodete kvaliteedi tagamiseks rakendatud EFQMi täiuslikkusmudelit ja Euroopa statistika tegevusjuhist ning sellega seotud Euroopa statistikasüsteemi kvaliteedi tagamise raamistikku ESS QAF. Samuti lähtutakse riikliku statistika seaduse § 7 „Riikliku statistika tegemise põhimõtted ja kvaliteedikriteeriumid“ nõuetest. |
11.2. Kvaliteedi hindamine
| Andmete kvaliteeti hindab Euroopa Komisjon (Eurostat) ESA 2010 andmeedastusprogrammi alusel kaetuse, ajakohasuse ja revideerimise ulatuse osas. Eurostati hinnang Eesti rahandusstatistika kvaliteedi kohta seniste tulemuste põhjal on väga hea. |
12.1. Tarbijate vajadused
| Rahandusministeerium Eesti Pank ning Euroopa Komisjon riigi finantsolukorra seiramiseks stabiilsuse ja kasvu pakti täitmise ning makromajandusliku tasakaalustamatuse protseduuri raames, riigi finantsstabiilsuse analüüsiks, eelarvete prognooside, arenguplaanide ja poliitika koostamiseks, kohalike omavalitsuste finantsolukorra jälgimiseks ja analüüsiks |
12.2. Tarbijate rahulolu
| Alates 1996. aastast korraldab Statistikaamet maine ja tarbijarahulolu uuringuid. Kõik tulemused on kättesaadavad Statistikaameti kodulehel rubriigis Tarbijauuringud. |
12.3. Täielikkus
| Vastab eeskirjadele |
13.1. Üldine täpsus
| Võib esineda hinnangute nihet, mis on tingitud algallika(te) alakaetusest. Hinnangute nihet vähendatakse eksperthinnangute abil. |
13.2. Valikuviga
| Ei ole rakendatav |
13.3. Valikust sõltumatu viga
| Ei mõõdeta |
14.1. Ajakohasus
| Kuuandmed riigieelarvesse laekunud maksude kohta avaldatakse 20 päeva pärast aruandekuu lõppu (T + 20), kuuandmed riigieelarve tulude ja kulude kohta 45 päeva pärast aruandekuu lõppu (T + 45), kvartaliandmed kohalikesse eelarvetesse laekunud maksude ning riigi- ja kohalikesse eelarvetesse laekunud maksude kohta 45 päeva pärast aruandekvartali lõppu (T + 45). Valitsemissektori tulude-kulude, finantstehingute ja võla kohta avaldatakse: kvartaliandmed 85 päeva pärast aruandekvartali lõppu (T + 85), esialgsed aastaandmed 85 päeva pärast aruandeaasta lõppu (T + 85), täpsustatud aastaandmed268 päeva pärast aruandeaasta lõppu (T + 268). |
14.2. Õigeaegsus
| Andmed on avaldatud avaldamiskalendris väljakuulutatud ajal. |
15.1. Geograafiline võrreldavus
| Euroopa Liidu liikmesriikide rahvamajanduse arvepidamise geograafiline võrreldavus tagatakse Euroopa arvepidamise süsteemi (ESA 2010) ühiste määratluste kohaldamisega. Ülemaailmne geograafiline võrdlus on samuti võimalik, sest enamik Euroopast väljaspool asuvaid riike kohaldavad rahvamajanduse arvepidamise süsteemi (SNA 2008) suuniseid ja SNA 2008 on kooskõlas ESA 2010ga. |
15.2. Ajaline võrreldavus
| Ühtse metoodika järgi koostatud rahvamajanduse arvepidamise aegread algavad 1995. aastast. Alates 2020. aastast tabelit „RR21: Riigieelarve tulud ja kulud (kuud)“ ei avaldata. |
15.3. Valdkonnaülene sidusus
| Valitsemissektori rahandusstatistika on sidus muude rahvamajanduse arvepidamise andmetega (aastane ja kvartaalne rahvamajanduse arvepidamine, sektorikontod, finantskontod, regionaalne arvepidamine, pakkumise ja kasutamise tabelid) ja erinevusi esineb harva. Andmete täielik sidusus ei ole alati võimalik ja võivad esineda ajutised vasturääkivused. Need on tavaliselt arvestuste erinevate versioonide tõttu tekkinud erinevused. |
15.4. Sisemine sidusus
| Valitsemissektori rahandusstatistika väljundid on omavahel sidusad ja erinevusi esineb harva. Andmete täielik sidusus ei ole alati võimalik ja võivad esineda ajutised vasturääkivused. Need on tavaliselt arvestuste erinevate versioonide tõttu tekkinud erinevused. Tabelites RR058, RR059 ja RR061 erineb valitsemissektori konsolideeritud võla arvestus European System of Accounts (ESA) 2010 metoodikast üksnes finantskohustuste hindamise poolest. Kui ESA 2010 nõuab finantsvarade- ja kohustuste hindamist turuväärtuses, siis valitsemissektori võlga arvestatakse nimiväärtuses. Tabelis RR060 on andmed esitatud IMFi andmeedastusstandardi SDDS Plus järgi. Seetõttu erineb koguvõla definitsioon andmebaasi tabelites RR058, RR059 ja RR061 avaldatud valitsemissektori võla ehk Maastrichti võla definitsioonist. |
17.1. Andmete revisjoni põhimõtted
| Andmete revisjoni põhimõtted ja parandustest teavitamine on kirjeldatud Statistikaameti kodulehel rubriigis Riikliku statistika levitamise põhimõtted. Riikliku statistika tootjate vahel kokku lepitud statistika revideerimise põhimõtted valitsemissektori rahanduse, rahvamajanduse arvepidamise ja välissektori statistika osas, mis on kooskõlas Euroopa Komisjoni ja EKP poolt soovitatud korrigeerimispoliitika põhimõtetega, on avaldatud Eesti Panga veebilehel: http://statistika.eestipank.ee/failid/mbo/pohimotted.html |
17.2. Andmete revisjoni praktika
| Avaldatud andmeid võidakse revideerida metoodika täiustamisel, vigade ilmnemisel, uue või parema info laekumisel. Valitsemissektori rahandusstatistika viimase nelja aasta andmeid revideeritakse plaanipäraselt igal aastal ning tulemused avaldatakse septembris. |
18.1. Lähteandmed
| UURINGUPÕHISED LÄHTEANDMED Ei kasutata ADMINISTRATIIVSED LÄHTEANDMED Rahandusministeeriumist saadakse riigieelarve täitmise kuuaruanded: tulude ja kulude koondaruanded Rahandusministeeriumi kodulehelt: riigi majandusaasta koondaruanne, kohalike omavalitsuste eelarvete täitmise kvartaliaruanded Riigi Tugiteenuste Keskuse saldoandmike infosüsteemist: avaliku sektori finantsarvestuse ja -aruandluse juhendi alusel esitatavad saldoandmikud Registrite ja Infosüsteemide Keskuse äriregistrist ja üksuste kodulehtedelt: avalik-õiguslike juriidiliste isikute, avaliku sektori sihtasutuste ja riigi raamatupidamiskohustuslaste majandusaasta aruanded ja muu tegevusinfo Rahandusministeeriumi tõukefondide aruanded ja andmed Euroopa Liidu omavahenditeks ülekantud vahendite aruanded Sotsiaalteenuste ja -toetuste andmeregistrist toimetulekutoetuste andmed Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi palgaandmed osakonniti Tallinna linna asutuste ja ametite palgaandmed Maksu- ja Tolliameti maksude laekumise aruanne ja maksude tasumise detailne kuuaruanne; tulu- ja sotsiaalmaksuaruannete andmed, koondandmed Eestisse imporditud vabaks ringluseks tollimaksuga maksustatud kaupade kohta kaubakoodide kaupa, koondandmed Eestisse imporditud vabaks ringluseks ja ka aktsiisiga maksustatud kaupade aktsiisimaksu kohta kaubadeklaratsioonide järgi kaubakoodide kaupa, koondandmed riigisisese aktsiisimaksu kohta kaubagrupi kaupa. Kasutatakse maksude ja sotsiaalkindlustusmaksete andmete koostamiseks. Eurostati EFSF (European Financial Stability Facility) aruanded Eesti Pangast Eesti Panga ja Finantsinspektsiooni kapitali, reservide ja kasumi/kahjumi info Samuti on kasutatud pankade ja liisingute ning rahvusvahelise investeerimispositsiooni andmeid valitsemissektori finantsnõuete ja kohustuste kohta. LÄHTEANDMED TEISTEST STATISTIKATÖÖDEST Kasutatakse statistikatööde 21207 „Põllumajanduse majanduslik arvepidamine“ (põllumajandustoetused), 21701 „Teadus- ja arendustegevus“, 22027 „Registreeritud liiklusvahendid“, 22303 „Kaupade väliskaubandus“ ja 40308 „Hariduskulutused“ andmeid. |
18.2. Andmete kogumise sagedus
| Aasta Kvartal Kuu |
18.3. Andmete kogumine
| Andmeid kogutakse administratiivsetest allikatest elektroonselt, sh: Riigi Tugiteenuste Keskuse saldoandmike infosüsteemist saadakse kõik esitatud raamatupidamiskontode saldoandmed; Maksu- ja Tolliametilt saadakse maksude deklareerimise, laekumise, tagastamise ning maksuvõlgnevuste andmed; Äriregistrist saadakse riigi ja kohalike omavalitsuste asutatud äri- ja mittetulundusühingute aastaaruanded; vaatlusaluste üksuste veebilehtedelt kogutakse avaldatud tegevusaruandeid, mis kajastavad nende majandustehinguid, riigi- või välisabitoetuste määramist, väljamaksmist ja kasutamist. |
18.4. Andmete valideerimine
| Valideerimine sisaldab aritmeetilisi ja kvalitatiivseid kontrolle, sh võrdlust teiste andmetega. Enne andmete levitamist kontrollitakse nende sisemist sidusust. |
18.5. Andmete koostamine
| Puuduvate või ebausaldusväärsete andmete korral imputeeritakse hinnangud vastavalt etteantud eeskirjadele. Kogutud andmed teisendatakse statistiliseks väljundiks. Väljundi tootmiseks arvutatakse lisanäitajad ja statistilised üksused, üksikandmed agregeeritakse analüüsiks vajalikule astmele ning summeeritakse vastavalt klassifikaatorile. Uute muutujate arvutamiseks rakendatakse aritmeetilisi teisendusi juba olemasolevatele muutujatele. Tuletatud muutuja võib omakorda põhineda varem tuletatud uutel muutujatel. Maksude sektoriaalne jaotus tuleneb European System of Accounts (ESA) 2010 paragrahvist 1.78, mis sätestab, et "maks omistatakse valitsusüksusele, kellel on õigus maksu kehtestada […] ja kellel on lõplik otsustusõigus maksumäära kindlaksmääramisel ja muutmisel". Tabelid RR01, RR02, RR022, RR024, RR025, RR026, RR027 ja RR0295 on koostatud Maksu- ja Tolliameti detailaruannete ning kohalike eelarvete täitmise aruannete põhjal. Käibemaksu, aktsiisimaksu ja sotsiaalmaksu andmed on ajaliselt kohandatud ühe kuu võrra. Saastekvootide müügitulu arvestamisel on lähtutud ESA 2010 valitsemissektori võla ja defitsiidi käsiraamatu juhistest. Tabelite RR05, RR055, RR057, RR0575, RR056, RR058, RR059, RR060, RR061 ja RR10 koostamise aluseks on Eesti avaliku sektori raamatupidamise süsteemis kogutud tekkepõhised raamatupidamise andmed, kassalised aruanded Maksu- ja Tolliametilt maksutulude kohta, kohalike omavalitsuste eelarvete täitmise aruanded ning muude valitsemissektori üksuste majandusaasta aruannete detailsed andmed. Tabel RR21 on koostatud riigieelarve täitmise aruande põhjal. Tabelis avaldatud riigieelarve tulud ja kulud ei sisalda edasikantavaid maksutulusid (nt kohalike omavalitsuste tulumaksu osa ja töötuskindlustusmakseid), mis ei jää riigieelarvesse. Tabelis RR10 on ESA 2010 metoodika kohaselt finantsvara kajastatud võimaluse korral turuhinnas. Finantsinstrumentide jaotus pika- ja lühiajalisteks põhineb samuti ESA 2010 metoodikal, jagades instrumente nende alg- ehk lepingutähtaja alusel. Üldiselt on lühiajalistena kajastatud alla üheaastase algse kehtivusega instrumendid, kõik ülejäänud instrumendid on kajastatud pikaajalistena. Tabelites RR058, RR059 ja RR061 erineb valitsemissektori konsolideeritud võla arvestus ESA 2010 metoodikast üksnes finantskohustuste hindamise poolest. Kui ESA 2010 nõuab finantsvarade- ja kohustuste hindamist turuväärtuses, siis valitsemissektori võlga arvestatakse nimiväärtuses. Tabelis RR060 on andmed esitatud IMFi andmeedastusstandardi SDDS Plus järgi. Seetõttu erineb koguvõla definitsioon andmebaasi tabelites RR058, RR059 ja RR061 avaldatud valitsemissektori võla ehk Maastrichti võla definitsioonist. |
18.6. Korrigeerimine
| Ei korrigeerita |
Puuduvad |