Tule tööle
Blogi
Statistikaameti andmekool #15: juturobotid ei sobi ametliku statistika pärimiseks
Kui liidame inimese kalduvusele teisi kergesti usaldada juturobotite enesekindla suhtlusstiili, on usaldus algoritmi vastu kerge tekkima. Vähetuntud faktide ja ametliku statistika pärimiseks tuntud juturobotid ei sobi.
27
november
Tule tööle
Uudis
1
detsember
Tule tööle
Uudis
Milliseid nutividinaid Eesti inimesed oma kodudes kasutavad?
Statistikaameti andmetel on viimase nelja aasta jooksul erinevate nutiseadmete kasutamine märgatavalt tõusnud. Kui nutitelereid kasutatakse varasemast 30% enam, siis nutikellade kasutus on tõusnud lausa 60%. Järjest populaarsemad on kodudes ka internetiga ühendatud kodumasinad ja häälkäsklusele kuuletuvad virtuaalsed abilised.
Blogi
Eesti ettevõtted kasvatasid mullu e-müügi käivet 2 miljardi euro võrra
Enam kui viiendik Eesti ettevõtteist turustas oma kaupu või teenuseid 2021. aastal e-keskkonnas, veebilehe või EDI-kanalite (ingl electronic data interchange) kaudu.
Uudis
Eesti inimesed on interneti kasutuse poolest langenud Euroopa keskmike sekka
Eelmisel aastal omas 90% Eesti leibkondadest kodust internetiühendust. Veel 2015. aastal olime mõni protsent madalama tulemusega Euroopa riikide seas esikümnes. Nüüdseks on Eesti aga oma positsiooni kaotanud ja me jagame koos Läti, Malta, Austria, Poola ning Sloveeniaga Euroopa riikide pingereas 16. kohta.
Uudis
E-kaubanduse seaduspära: naised tellivad sagedamini, mehed kulutavad rohkem
Viimasel kolmel kuul kasutas e-kaubandust 545 000 inimest, mis on neli korda rohkem kui kümme aastat tagasi. Naised tellivad reeglina väiksemate summade eest, aga sagedamini, mehed jällegi harvem, aga korraga suurema summa eest. Vastupidiselt levinud arvamusele on kõige aktiivsemad e-kaubanduse kasutajad kõrgharidusega.
Uudis
Inimesed eelistavad e-kaubandust, ettevõtted pilveteenuseid
Statistikaameti andmetel kasutas viimase kolme kuu jooksul 16–74-aastastest elanikest 56,5% e-kaubandust. Mullusega võrreldes on e-kaubanduse üldine populaarsus püsinud samal tasemel, ent suurenenud on summad, mida kaupade ja teenuste ostmisele kulutatakse. Ettevõtete uuringu tulemused näitasid, et enam kui pooled internetti kasutavatest äriühingutest tarbivad tasulisi pilveteenuseid.