Jaekaubanduses ületati eelmise aasta tase, kuid müügitulu kasv aeglustus
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul kasvas müügitulu jaanuaris aastases võrdluses 8%, veebruaris aga kasv aeglustus. Müügitulu suurenes nii mootorikütuse jaemüügiga tegelevates ettevõtetes kui ka toidukaupade ja tööstuskaupade kauplustes. „Suurima kasvu tegid mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu suurenes 2021. aasta veebruariga võrreldes 10%. Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 4% ja toidukauplustustel 2%,“ täiendas Pihlak.
Tööstuskaupadest enim ehk 15% suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil. Müügitulu suurenes veel 13% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, 5% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes ning 5% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad). Müügitulu vähenes 5% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplusetes ja 1% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes. Muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga, jäi müük eelmise aasta veebruariga võrreldes samale tasemele.
Jaanuariga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu veebruaris 9%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes müük eelmise kuuga võrreldes 2%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.
Vaata ka sisekaubanduse valdkonnalehte.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.
Täpsem teave: