Septembris vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu 7%
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük oli kümnendiku võrra väiksem kui eelmise aasta septembris. „Müügitulu vähenes tööstuskaupade kaupluste puhul kõigil tegevusaladel. Kõige rohkem ehk viiendiku võrra langes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes,“ lisas Pihlak.
Tööstuskaupade kauplustest vähenes müügitulu veel 14% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, 14% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), 12% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, 5% kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil, 4% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga ning 1% apteekide ja kosmeetikatarvete kauplustes.
Toidukaupade kaupluste müük vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2%. Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes 5%.
Augustiga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu septembris 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi müük eelmise kuuga võrreldes samaks.
Selle aasta esimese üheksa kuuga langes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 9%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.
Vaata ka sisekaubanduse valdkonnalehte.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.
Statistikaameti andmete ja graafikute kasutamisel palume viidata allikale.
Täpsem teave:
Helen Maria Raadik
meediasuhete juht
statistika levi osakond
statistikaamet
tel 625 9181
press [at] stat.ee