Veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv mõnevõrra aeglustus
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta veebruaris 2015. aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet. Kui jaanuaris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 8%, siis veebruaris kasv mõnevõrra aeglustus.
2016. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 437,4 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta veebruariga võrreldes 10%. Müügitulu suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas eelmise aasta sama kuuga võrreldes viiendiku. Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 15%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 13%) ning posti või interneti teel (kasv 11%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta veebruariga võrreldes 7%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis jaanuaris tugevat kasvu näitas, pöördus veebruaris langusesse ning vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 8%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades 9%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 3%.Statistikaamet läks 2016. aastast jaekaubandusstatistika kuu andmete avaldamisel täielikult üle Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmetele ning lõpetas andmete kogumise küsimustikuga „Müügitulu“. Nii väheneb ettevõtjate aruandluskoormus ja Statistikaameti kulu andmete kogumisele ning suureneb administratiivandmete kasutamine. Andmeallika muutuse tõttu hakkab iga kuu ilmuv pressiteade „Jaekaubandus“ senise jaekaubandusettevõtete jaemüügi asemel kajastama jaekaubandusettevõtete müügitulu. Jaekaubandusettevõtete jaemüügi näitajat avaldab Statistikaamet edasi statistika andmebaasis kvartali ja aasta kohta. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte kolme tööpäevaga.