Juulis kiirenes jaemüügi kasv veelgi
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta juulis eelmise aasta juuliga võrreldes püsivhindades 10%, teatab Statistikaamet. Kui mais kasvas jaemüük aastases võrdluses 4% ja juunis 7%, siis juulis kiirenes jaemüügi kasv veelgi.
2014. aasta juulis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 448,7 miljonit eurot, seega jäi juulis kauplustesse 341 eurot elaniku kohta. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2013. aasta juuliga võrreldes 13%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli jaemüük 12% väiksem kui eelmise aasta juulis. Enim suurenes juulis jaemüük posti või interneti teel (kasv 30%). Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 27%), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 19%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 14%).
Juulis kiirenes märkimisväärselt toidukaupade kaupluste jaemüügi kasv. Kui mais ja juunis kasvas jaemüük neis kauplustes aastases võrdluses 3–4%, siis juulis oli kasv 7%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvu mõjutasid juulis toimunud soodusmüügikampaaniad ning toidukaupade hinnalanguse kiirenemine. Kui juunis oli toidukaupade aastane hinnalangus 0,3%, siis juulis 2%.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2013. aasta juuliga võrreldes püsivhindades 9%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes juulis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 3%. 2014. aasta seitsme kuuga (jaanuar–juuli) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6,5%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juulis 530,6 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. 2013. aasta juuliga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 8%, eelmise kuuga võrreldes 4%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2004 – juuli 2014 (2010=100)