Jaemüügi kasv jätkus märtsis

Uudis
Postitatud 30. aprill 2014, 11.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta märtsis 2013. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet.

2014. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 385,4 miljonit eurot, seega jäi märtsis kauplustesse 294 eurot elaniku kohta. Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv, mis veebruaris oluliselt aeglustus, kiirenes märtsis taas. Kui veebruaris suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 5%, siis märtsis 12%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli jaemüük 2% väiksem kui eelmise aasta märtsis. Enim suurenes märtsis jaemüük posti või interneti teel (kasv 38%). Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 32%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 13%).

Jaemüük toidukaupade kauplustes suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 2%, kuid eelnevate kuudega võrreldes jaemüügi kasv mõnevõrra aeglustus. Nende kaupluste jaemüügi kasvu aeglustumisele avaldas mõju eelmise aasta märtsi kõrge võrdlusbaas.

Mootorikütuse jaemüük vähenes 2013. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 2%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 16%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 3%. 2014. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 466,1 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83%. 2013. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 7%, eelmise kuuga võrreldes 17%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend,
jaanuar 2004 – märts 2014 (2010 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend