Jaemüügi kasvutempo aeglustumine peatus aprillis

Uudis
Postitatud 30. mai 2012, 11.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta aprillis eelmise aasta aprilliga võrreldes püsivhindades 6%, teatab Statistikaamet.

Tänavu jaanuaris suurenes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 15%. Veebruaris jaemüügi kasvutempo mõnevõrra aeglustus, kuid siiski suudeti saavutada märkimisvääne 12% kasv. Märtsis aeglustus jaemüügi kasvutempo veelgi ning jaemüük suurenes siis aastaga 6%. Aprillis jaemüügi kasvutempo aeglustumine peatus.

2012. aasta aprillis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 347,5 miljonit eurot. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes eelmise aasta aprilliga võrreldes 9%. Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes jaemüük apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas eelmise aasta aprilliga võrreldes 16%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju eelmise aasta madal võrdlusbaas. Hästi läks aprillis ka muudel spetsialiseeritud kauplustel, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm. Neis kauplustes suurenes jaemüük eelmise aasta aprilliga võrreldes 13%.

Toidukaupade kauplustes suurenes jaemüük eelmise aasta aprilliga võrreldes 5%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju toidukaupade hinnatõusu jätkuv aeglustumine. Kui kolmel eelneval kuul oli toidukaupade aastane hinnatõus 3–4% piires, siis aprillis 1,4%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes aprillis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2012. aasta nelja kuuga (jaanuar–aprill) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades ligi kümnendiku.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli aprillis 431 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 81%. 2011. aasta aprilliga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 13%, eelmise kuuga võrreldes jäi aga samale tasemele.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – aprill 2012 (2005 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.