Jaemüügi kasvutempo aeglustus märtsis veelgi
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 7%, teatab Statistikaamet.
Tänavu jaanuaris suurenes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 16%. Veebruaris jaemüügi kasvutempo mõnevõrra aeglustus, kuid siiski suudeti saavutada märkimisvääne 13% kasv. Märtsis aeglustus aga jaemüügi kasvutempo veelgi. Kasvutempo aeglustumisele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas.
2012. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 342,5 miljonit eurot. Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes, mis veebruaris mõnevõrra aeglustus, aeglustus märtsis veelgi. Kui jaanuaris suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 23% ja veebruaris 17%, siis märtsis oli kasv 11%. Enim suurenes jaemüük tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses neljandiku. Hästi läks ka muudel spetsialiseeritud kauplustel, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 15%) ning apteekidel ja kosmeetikatarvete kauplustel (kasv 14%).
Toidukaupade kauplustes suurenes jaemüük eelmise aasta märtsiga võrreldes 6%, kuid eelmiste kuudega võrreldes jaemüügi kasvutempo aeglustus. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju toidukaupade hinnatõusu hiljutine kiirem aeglustumine. Kui eelmise aasta märtsis oli toidukaupade aastane hinnatõus ligi 12%, siis tänavu märtsis ligi 3%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades kümnendiku. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 1%. 2012. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 12%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 429,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2011. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 15%, eelmise kuuga võrreldes 11%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – märts 2012 (2005 = 100)
a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.