Jaemüügi kasvu mõjutasid novembris enim toidukaupade kauplused
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta novembris eelmise aasta novembriga võrreldes püsivhindades 3%, teatab Statistikaamet. Alates veebruarist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu.
Novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 319,5 miljonit eurot. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim toidukaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta novembriga võrreldes 4%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu aeglustumine. Kui septembris oli toidukaupade aastane hinnatõus 9,3% ja oktoobris 6%, siis novembris 4,3%. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused ligi poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi juurdekasvust.
Eelmiste kuudega võrreldes aeglustus oluliselt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui eelneval kahel kuul suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 6–7%, siis novembris oli suurenemine vaid 1%. Tööstuskaupade kaupluste kasvutempo aeglustumise üheks põhjuseks oli 2010. aasta novembri kõrge võrdlusbaas.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2011. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 4%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 400 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2010. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 3%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – november 2011 (2005 = 100)
a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.