Juunis jaemüügi kasv jätkus
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 4%, teatab Statistikaamet.
Eelmise aasta sama kuuga võrreldes hakkas jaekaubandusettevõtete jaemüük 2010. aasta sügisel pärast ligi kahe ja poole aastast langust taas kasvama. Tänavu jaanuaris jaemüük langes veidi, kuid veebruaris pöördus taas tõusule ning kasv jätkus ka märtsis, aprillis, mais ja juunis.
Juunis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 344 miljonit eurot (5,4 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid jätkuvalt tööstuskaupade kauplused, kuid eelmiste kuudega võrreldes jaemüügi kasvutempo neis kauplustes aeglustus. Kui märtsis suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 13%, aprillis 9% ning mais 7%, siis juunis oli suurenemine 6%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta juunis. Selle tegevusala puhul oli üheks languse põhjuseks ka eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas. Juunis suurenes jaemüük enim spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 13%. Hästi läks ka tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustel ning muudel spetsialiseeritud kauplustel. Neis kauplustes suurenes jaemüük 10%.
Toidukaupade kaupluste jaemüük paranes juunis märkimisväärselt ning pöördus langusest taas tõusule, kasvades 2010. aasta juuniga võrreldes 3%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju kuumad ilmad juuni esimeses pooles ning jaanipäev, mis kasvatasid suvehooaja toidu ja jookide müüki.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli suurenemine 2%. 2011. aasta kuue kuuga (jaanuar-juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 3%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juunis 422 miljonit eurot (6.6 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta juuniga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 10%, eelmise kuuga võrreldes 3%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – juuni 2011 (2005 = 100)
a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.