Veebruaris jaemüügi langus kiirenes

Uudis
Postitatud 31. märts 2009, 11.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük vähenes 2009. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 18%, teatab Statistikaamet.

2008. aasta märtsis alanud jaemüügi vähenemine võrreldes eelmise aasta vastava kuuga püsis tänavu jaanuarini 1–10% piires. Veebruaris langes aga jaemüük seni madalaimale tasemele. Sellele avaldas mõju jätkuv madalseis majanduses ning sellest tulenev tarbijate kindlustunde nõrgenemine. Ka Eesti Konjunktuuriinstituudi tarbijabaromeetri kindlustunde indikaator oli veebruaris endiselt langustrendis.

Veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,1 miljardit krooni. Kaupade jaemüük vähenes 2008. aasta veebruariga võrreldes enamikul tegevusaladel. Jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 27%. Kõige rohkem vähenes jaemüük muudes spetsialiseeritud ja spetsialiseerimata kauplustes ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.

Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes kümnendiku. Tarbijad on jätkuvalt ebakindlad tuleviku suhtes ning seoses sellega on hakanud järjest rohkem piirama ka toidukulutusi.

Võrreldes jaanuariga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 2%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 4,9 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 85%. Eelmise aasta veebruariga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 21%, eelmise kuuga võrreldes 7%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – veebruar 2009 (eelmise aasta vastav kuu = 100)


a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.