Novembris jaekaubandusettevõtete müügitulu langus kiirenes
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak tõi välja, et novembris mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes aastaga 12%. „Müügitulu vähenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes kasvas müük 3%,“ lisas Pihlak.
Tööstuskaupadest kõige rohkem ehk 21% vähenes müük posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes. Müügitulu vähenes veel 17% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga, 13% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, 10% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, 9% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad) ning 8% kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil.
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes eelmise aasta novembriga võrreldes 2% ja mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu 11%.
Oktoobriga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu novembris 1%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi müük eelmise kuu tasemele.
2023. aasta üheteistkümne kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama ajavahemikuga võrreldes 8%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.
Vaata ka sisekaubanduse valdkonnalehte.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.
Statistikaameti andmete ja graafikute kasutamisel palume viidata allikale.
Täpsem teave:
Vahur Koorits
kommunikatsioonipartner
statistika levi osakond
statistikaamet
tel +372 625 9204
press [at] stat.ee