Jaekaubandusettevõtete müügitulu langes novembris 2%
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak sõnas, et novembris mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes 7%. „Müügitulu vähenes enamikul tegevusaladel. Vaid tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes kasvas müük 2% ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes jäi see eelmise aasta tasemele,“ lisas Pihlak.
Tööstuskaupadest vähenes müük kõige rohkem ehk 14% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Müügitulu vähenes veel 10% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, 5% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga, 3% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad) ning 2% kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil.
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes eelmise aasta novembriga võrreldes 4% ning mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu suurenes 18%.
Oktoobriga võrreldes suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2%.
Selle aasta üheteistkümne kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.
Vaata ka sisekaubanduse valdkonnalehte.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.
Täpsem teave:
Helen Maria Raadik
meediasuhete juht
statistika levi osakond
statistikaamet
tel 625 9181
press [at] stat.ee (press[at]stat[dot]ee)