Jaekaubandusettevõtete müügitulu langes mais kümnendiku
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul vähenes müügitulu nii toidukaupade ja tööstuskaupade kauplustes kui ka mootorikütuse jaemüügiga tegelevates ettevõtetes. „Suurima languse tegid tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes eelmise aasta maiga võrreldes 15%, mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõttete müügitulu vähenes 4% ja toidukauplustustel 3%,“ lisas Pihlak.
Tööstuskaupadest enim ehk 28% vähenes müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga. Müügitulu vähenes veel 16% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), 12% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, 11% kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil, 11% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes ning 10% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Müügitulu suurenes 4% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes.
Aprilliga võrreldes suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu mais 8%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 1%.
Selle aasta viie esimese kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 9%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.
Vaata ka sisekaubanduse valdkonnalehte.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.
Täpsem teave:
Vahur Koorits
kommunikatsioonipartner
statistika levi osakond
statistikaamet
tel 625 9204
press [at] stat.ee (press[at]stat[dot]ee)