Sideteenused 2016
Statistikatöö nimetus
| Sideteenused |
Statistikatöö kood
| 20508 |
Eesmärk
| Statistikatöö eesmärgiks on anda teavet posti- ja telekommunikatsiooniteenuseid pakkuvate ettevõtete poolt osutatud sideteenuste kohta - kõnede kestus mobiilside- ja tavatelefonivõrgus, lühisõnumite arv. Andmed annavad ülevaate sideteenuste arengust Eestis. |
Statistikatöö alus
| Rahvusvaheline tellimus |
Otsekohalduv õigusakt
| Puudub |
Rahvusvahelised organisatsioonid
| Euroopa Liidu statistikaamet (Eurostat) |
Korduvus
| 2013, 2014, 2015, 2016 |
1.1. Organisatsioon
| Statistikaamet |
1.2. Kontaktisiku struktuuriüksus
| Ettevõtlus- ja põllumajandusstatistika osakond |
1.3. Kontaktisiku nimi
| Ruth Renter |
1.4. Kontaktisiku ametinimetus
| juhtivstatistik |
1.5. Postiaadress
| Tatari 51, 10134 Tallinn |
1.6. E-posti aadress
| ruth.renter [at] stat.ee |
1.7. Telefon
| 625 9136 |
2.1. Metaandmed viimati kinnitatud
| 23/03/2016 |
2.2. Metaandmed viimati uuendatud
| 23/03/2016 |
3.1. Andmete kirjeldus
| Telefoni- ja mobiilsideteenused (kvartal, aasta) |
3.2. Kasutatud klassifikaatorid
| Eesti majanduse tegevusalade klassifikaator 2008 (EMTAK 2008) |
3.3. Sektorite kaetus
| Telekommunikatsioon |
3.4. Mõisted ja määratlused
| Elektroonilise side teenus – teenus, mis seisneb kokkulepitud tingimustel tervikuna või peamiselt signaalide edastamises või suunamises elektroonilise side võrgu kaudu. |
3.5. Statistiline üksus
| Ettevõte – äriühing |
3.6. Statistiline üldkogum
| Ettevõtted, mis osutavad üldkasutatava elektroonilise side teenuseid FREIM Tehnilise Järelevalve Ameti (enne 2015. aastat Konkurentsiameti) loetelu aktiivsetest sideettevõtetest |
3.7. Vaadeldav piirkond
| Kogu Eesti |
3.8. Ajaline kaetus
| 2002–… |
3.9. Baasperiood
| Ei ole rakendatav. |
Kõned – arv (miljon) Kõnede kestus – minut (miljon) |
aasta kvartal |
6.1. Õigusaktid ja muud kokkulepped
| OTSEKOHALDUV ÕIGUSAKT Puudub. MUUD ÕIGUSAKTID Eurostati küsimustik COINS Gentlemen's Agreement MUUD KOKKULEPPED Euroopa Liidu statistikaamet (Eurostat) |
7.1. Konfidentsiaalsuspoliitika
| Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 34 ja 35 sätestatud nõuetest. |
7.2. Konfidentsiaalsete andmete käitlemine
| Konfidentsiaalsete andmete käitlemist reguleerib Statistikaameti kogutud ja töödeldud andmete kaitse kord: http://www.stat.ee/76709. |
8.1. Avaldamiskalender
| Statistika avaldamise aegadest teavitab avaldamiskalender, mis on tarbijale kättesaadav veebilehel. Iga aasta 1. oktoobril avaldatakse avaldamiskalendris järgmise aasta statistika andmebaasi, pressiteadete, avalike andmefailide, IMFi põhinäitajate ja väljaannete avaldamise ajad (väljaannete puhul ilmumiskuu). |
8.2. Juurdepääs avaldamiskalendrile
| http://www.stat.ee/avaldamiskalender |
8.3. Tarbijate juurdepääs
| Kõigile tarbijatele on tagatud võrdne ligipääs riiklikule statistikale: riikliku statistika avaldamise ajad teatatakse ette ja ühelegi tarbijakategooriale (sh Eurostat, valitsusasutused ja massimeedia) ei võimaldata riiklikule statistikale juurdepääsu enne teisi kasutajaid. Riikliku statistika esmaavaldamise koht on statistika andmebaas. Juhul kui avaldatakse ka pressiteade, ilmub see samal ajal andmete esmaavaldamisega andmebaasis. Avaldamiskalendris väljakuulutatud kuupäeval on riiklik statistika veebilehel kättesaadav kell 8.00. Trükiväljaanne on kättesaadav teabekeskuses kell 9.00. |
Kvartal |
10.1. Pressiteated
| Ei avaldata. |
10.2. Väljaanded
| „Eesti statistika aastaraamat. Statistical Yearbook of Estonia” |
10.3. Andmebaas
| Andmed avaldatakse statistika andmebaasis http://pub.stat.ee valdkonnas „Majandus/ Infotehnoloogia ja side”. |
10.4. Juurdepääs üksikandmetele
| Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 34, 35, 36, 37 ja 38 sätestatud nõuetest. Üksikandmete kättesaadavust ja anonümiseerimist reguleerib Statistikaameti „Konfidentsiaalsete andmete teaduslikel eesmärkidel edastamise kord”: http://www.stat.ee/dokumendid/51582. |
10.5. Muu levitamine
| Ei kasutata. |
10.6. Metoodikadokumendid
| Eurostati küsimustik ja metoodiline juhend |
10.7. Kvaliteedidokumendid
| Puuduvad. |
11.1. Kvaliteedi tagamine
| Statistikaametis on protsesside ja toodete kvaliteedi tagamiseks rakendatud EFQMi täiuslikkusmudel ja Euroopa statistika tegevusjuhis ning sellega seotud Euroopa Statistikasüsteemi kvaliteedi tagamise raamistik ESS QAF. Samuti lähtutakse riikliku statistika seaduse §-s 7 „Riikliku statistika tegemise põhimõtted ja kvaliteedikriteeriumid” sätestatud nõuetest. |
11.2. Kvaliteedi hindamine
| Statistikaametis tehakse statistikatöid rahvusvahelise mudeli põhiselt (Generic Statistical Business Process Model – GSBPM). Statistikatööde lõppetapp on GSBPMi järgi üldine hindamine, milleks vajalikku teavet toodetakse igas etapis või alamprotsessis ning see võib esineda mitmel kujul, nt tagasiside kasutajatelt, protsessiga seotud metaandmed, tootmismõõdikud ja töötajate soovitused/nõuanded. Selle teabe põhjal koostatakse hindamisaruanne, mis toob välja kõik statistikatöö versiooniga seotud kvaliteediprobleemid ja annab sisendi parendustegevusteks. |
12.1. Tarbijate vajadused
| Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium Konkurentsiamet Tarbijate ettepanekud ja info nendega arvestamise kohta on Statistikaameti veebilehel http://www.stat.ee/tooplaan. |
12.2. Tarbijate rahulolu
| Alates 1996. aastast korraldab Statistikaamet maine ja tarbijarahulolu uuringuid. Kõik tulemused on kättesaadavad veebilehel http://www.stat.ee/tarbijauuringud. |
12.3. Täielikkus
| Vastab eeskirjadele. |
13.1. Üldine täpsus
| Uuringu liik ja andmekogumismeetodid tagavad piisava kaetuse ja ajakohasuse |
13.2. Valikuviga
| Ei ole rakendatav. |
13.3. Valikust sõltumatu viga
| Ei mõõdeta. |
14.1. Ajakohasus
| Elektroonilise side teenuste andmed avaldatakse 120 päeva pärast aruandekvartali lõppu (T+120), postiteenuste andmed avaldatakse 210 päeva pärast aruandeaasta lõppu (T+210). |
14.2. Õigeaegsus
| Andmed on avaldatud avaldamiskalendris väljakuulutatud ajal. |
15.1. Geograafiline võrreldavus
| Andmed on võrreldavad teiste Euroopa Liidu liikmesriikide andmetega. |
15.2. Ajaline võrreldavus
| Andmed on võrreldavad ettevõtetelt kogutud varasemate aastate samade näitajate andmetega. |
15.3. Valdkonnaülene sidusus
| Ei ole rakendatav. |
15.4. Sisemine sidusus
| Statistikatöö väljundid on omavahel kooskõlas. |
17.1. Andmete revisjoni põhimõtted
| Andmete revisjoni põhimõtted ja parandustest teavitamine on kirjeldatud Statistikaameti levipoliitikas http://www.stat.ee/levipoliitika. |
17.2. Andmete revisjoni praktika
| Avaldatud andmeid võidakse revideerida metoodika täiustamisel, vigade ilmnemisel, uue või parema informatsiooni laekumisel või järgmise aasta andmete valmimisel. |
18.1. Lähteandmed
| UURINGUPÕHISED LÄHTEANDMED Ei kasutata. ADMINISTRATIIVSED LÄHTEANDMED Konkurentsiametilt saadakse küsimustikega „Kõned mobiiltelefonivõrgus”, „Kõned püsivõrgus” ja „Postiteenused” kogutud andmed. 2015. aastast edastab Statistikaametile andmeid Tehnilise Järelevalve Amet. LÄHTEANDMED TEISTEST STATISTIKATÖÖDEST Ei kasutata. |
18.2. Andmete kogumise sagedus
| Aasta Kvartal |
18.3. Andmete kogumine
| Administratiivsete andmeallikate andmed saadakse FTP-serveri ja andmebaasi otsejuurdepääsu teel. |
18.4. Andmete valideerimine
| Andmeid valideerib nende kontrollija. |
18.5. Andmete koostamine
| Tehnilise Järelvalve Ametist (varem Konkurentsiametist) saadud üksikandmed agregeeritakse analüüsiks vajalikule astmele. |
18.6. Korrigeerimine
| Ei korrigeerita. |
Puuduvad. |